Max Verstappen és Daniel Ricciardo szinte teljesen esélytelenül körözött Brazíliában a verseny során, mivel a francia motorok elmúlt versenyhétvégén tapasztalt tömeges meghibásodása miatt nem mert kockáztatni a Red Bull és inkább a biztonságra törekedtek. A célba érés sikerült, de néhány keserves pillanatot okozott a lóerőszegény Renault, különösen a hollandnak.
„Abszolút a biztonságot tartottuk szem előtt, mert az elmúlt időszakban a megbízhatósággal komoly gondok voltak. A pálya karakterisztikája, az utolsó szektorban található, hosszú egyenes miatt rengeteget veszítettünk, többet, mint Mexikóban. Az ott elveszített időt nem tudtuk behozni a középső szektorban” – nyilatkozta Christian Horner, a bikák csapatfőnöke.
„Hogy mennyit veszítettünk a letekert teljesítményű motorral? Körönként több tizedmásodpercet is. Ha pedig megnézzük, éppen ez a néhány tized az, ami hiányzott nekünk ahhoz, hogy komolyabb helyezésekért harcolhassunk”.
„Maxnak nagyon keményen kellett támadnia a kanyarokat, hogy tartsa a lépést Kimi Raikkönennel és Valtteri Bottasszal. Azonban ha túl közel autózik valaki az előtte levőhöz képest, az tönkreteszi a gumikat. Ez ördögi kör innentől. Muszáj kőkeményen nyomni a kanyargós részen, ez azonban megeszi a gumit az etap végére” – panaszkodott a csapatfőnök.
„Hallottam róla, hogy a Renault már lassacskán megtalálja a megoldást. Ha a téli szünet alatt meg tudja oldani a megbízhatósági hibákat, akkor egészen biztosan állíthatom, hogy pilótáink olyan autót kapnak jövőre, amivel nagyobb célokat tűzhetnek ki maguk elé, mint néhány futamgyőzelem” – tekintett előre optimistábban Horner.