DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Andretti beszállhat a Formula-1-be

Michael Andretti inkább az IndyCarban ért el komoly sikereket pályafutása során, ám ha valóban jönne a kötelező költségcsökkentés az F1-ben, könnyen elképzelhető, hogy csapatot indítana.

Az Andretti név még mindig jól cseng a Formula-1 berkein belül, igaz az igazi sikereket Mario Andretti szállította a családon belül. 1978-ban világbajnoki címet szerzett a Lotusszal, összesen tizenkét futamgyőzelmet aratott karrierje során. Fia, Michael az IndyCarban szintén bajnoki címig vitte, ám a száguldó cirkuszban nem sikerült jól szerepelnie. Ayrton Senna csapattársaként nem sok sót evett meg, egyetlen dobogós helyezést ért el, mielőtt hátat fordított nem egész egy év után a sorozatnak.

Az 55 éves Michael Andretti saját csapatot igazgat több különböző versenyágban is, az IndyCarban, a Formula E-ben, a ralikrosszban és a V8 Supercar sorozatban is jelen van az Andretti Autosport. Az idei évben azzal szerzett extra hírnevet, hogy a McLarennel összeállva az Indy 500-on indítottak egy versenyautót Fernando Alonsóval a volán mögött.

Andretti egyengette Alonso Indy 500-as kalandját is idén


Az amerikai csapatfőnök folyamatosan figyeli a Formula-1-ben zajló változásokat, amik erre az évadra már felgyorsultak, hála az új tulajdonosi körnek. A tervezet szerint egy költségvetési sapkával igyekeznének jelentősen csökkenteni a csapatok terheit, amivel esetleg új istállók belépését is megkönnyítenék. Andretti ezért fontolgatja a belépést, de semmiképpen sem egyedül.

„Természetesen csak egy tőkeerős háttérrel megerősítve, aki a költségeket állni tudná, egyedül ugyanis nem engedhetném meg magamnak. Az F1-ben jelenleg több dolog is a jó irányba halad, ami a költségek lefaragását illeti, így fél szemmel mindig figyelem, merre alakul tovább” – nyilatkozta Michael Andretti a DW Motorsportnak.

A száguldó cirkusznak mindenképpen jót tenne, ha új, versenyképes istállók is csatlakoznának a mezőnyhöz, akár az amerikai IndyCar-bajnok csapata lehetne az első fecske, de jelen állás szerint egyelőre még nem időszerű, csak ha olcsóbbá válik a Formula-1.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: