Christian Horner elárulta, hogy pályafutása addigi leggyengébb szezonjában, 2009-ben kis híján sikerült elcsábítaniuk a kétszeres világbajnok spanyol pilótát, akivel már csak a szerződés időtartamában nem sikerült megállapodniuk, így végül kútba esett a nagy lehetőség.
Amikor második világbajnoki címét nyerte Alonso a Renault-val 2006-ban, új kihívást keresve a McLarenhez igazolt, de azóta számtalan átigazolást tudhat maga mögött a rutinos spanyol. A wokingiaknál kétszer is megfordult (jelenleg is ott versenyez és jövőre is ugyanott folytatja), a Renault-nál is lehúzott két újabb évadot, majd öt szezon erejéig a Ferrarihoz szegődött óriási tervekkel.
Bár 2010-ben és 2012-ben is közel került a végső sikerhez, végül mindkétszer alulmaradt Sebastian Vettellel és a Red Bull-lal szemben, pedig ha másképp alakul a sorsa, könnyen lehetséges, hogy ő aratta volna le a babérokat az energiaitalos csapatnál, ugyanis már nagyon közel álltak a megegyezéshez.
A bikák főtanácsadója, Helmut Marko és Alonso menedzsere, Flavio Briatore komoly tárgyalásokban álltak, hogy az osztrák istálló megszerezze a nagy fogást. „Nagyon közel voltunk ahhoz, hogy leigazoljuk Fernandót. 2008 végén is felkerestük már menedzsmentjét, 2009-re és 2010-re szerettük volna megszerezni, kétéves szerződést ajánlottunk neki” – ismerte el Christian Horner.
„Ő csak egy évre szeretett volna aláírni, mi azonban ragaszkodtunk, hogy vagy két évre, vagy semennyire. Azt gondoltuk, a Ferrarival versengünk már 2010-re is. Az volt furcsa az ügyben, hogy Flavio végig jelen volt, de ő megpróbálta a Renault-nál tartani a pilótát” – tette hozzá Horner. 2009 derekán ismét tett egy kísérletet a Red Bull.
„A 2009-es szezon félidejénél megkörnyékeztük ismét és felajánlottuk Alonsónak, hogy év közben üljön át a mi autónkba, mivel biztosan éreztük, hogy így meg is nyerhetné a világbajnoki címet. 2011-ben vagy ’12-ben még Spában is egyszer beszéltünk erről. De a legkomolyabb tárgyalás az első volt, kár, hogy kútba esett” – fogalmazott a Red Bull csapatfőnöke.
Azért nagyon rosszul nem járt a Red Bull Sebastian Vettel megszerzésével sem, ugyanis 2009-ben még csak majdnem, de 2010 és 2013 között négy világbajnoki címet szerzett zsinórban a márkának.