Három sikertelen, Hondával töltött évad után a wokingi istálló már a következő szezontól azt reméli, hogy a Renault-motorok segítségével ismét teljesen felzárkózik az élmezőnyre, ahol elég régen nem köszönthettük. Az átállást is szeretnék annyira súrlódásmentesen végrehajtani, amennyire csak lehetséges.
Zak Brown csapatfőnök kifejezetten magabiztos e tekintetben. „Már most kiváló kapcsolatot ápolunk a Renault-val, mindkét fél nagyon örül az együttműködésnek” – nyilatkozta a wokingiak egyik első embere. A Red Bull 2007 óta állt szoros szövetségben a francia motorgyártóval, amikor a turbókorszak beköszöntével látványosan megromlott a kapcsolat.
Bő egy év alatt annyira elmérgesedett a viszony a bikák és a motorszállító között, hogy 2015-ben a Red Bull szerette volna felbontani a szerződést, sőt bizonyos mértékig már a szakítás is megtörtént a két fél között, ám mivel az osztrák csapat nem talált megfelelő partnert (sem a Mercedes, sem a Ferrari nem kívánt segíteni az egyik nagy ellenlábasnak), így kénytelen volt visszakullogni a Renault-hoz erőforrásokért, de azóta is érezni némi feszültséget.
Egyik jele ennek, hogy a Red Bull egyik fő szponzora, a TAG Heuer nevén futtatja a Renault-erőforrásokat, amit Zak Brown felettébb furcsáll. „Nem tudom, miért nevezte el a Red Bull a Renault-motorokat TAG Heuernek, de ez az ő dolguk. Ilyesmit a McLaren esetében teljesen kizárok”. A csapatfőnök úgy érzi, a bikák ott hibáztak, hogy nem működtek együtt megfelelően a franciákkal, ám a wokingiak ezt a hibát nem követik el.
„Hogy mi kell a sikerhez? Szükségünk van egy nagyszerű csapatra, szuper pilótákra és egy kiváló erőforrásra ahhoz, hogy versenyeket nyerhessünk. Ha mindez megvan, akkor az együttműködésnek egy egészen magas fokát kell megvalósítani. A Red Bull esetében ez nem történt meg, a McLarennel más lesz. Akkor nem is kell átnevezgetni semmit. Sőt, sokkal inkább motivált lesz mindkét fél, ha közösen fejlődhetnek” – tette hozzá Zak Brown.