DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Több F1-es futam jöhet a pénteki edzések helyett

A mezőny többször bebizonyította már, hogy akkor is teljes értékű felkészülést tudnak végrehajtani, ha valamilyen okból kifolyólag nem, vagy csak alig tudnak pályára hajtani péntekenként.

A Liberty Media a közeljövőben 25-re szeretné emelni a versenyek számát a naptárban, ehhez pedig az kell, hogy a csapatok vállaira kevesebb teher nehezedjen a hétvégék során. Ross Brawn, a sportág szakmai ügyvezetője érdekes ötlettel állt elő Austinban: a brit azt tervezi, hogy teljes egészében törlik a pénteki szabadedzéseket, kétnapossá téve ezzel a hétvégéket. Persze ez felveti a problémát, hogy a promótereknek sokkal több dolguk lesz a nézőket szórakoztató események terén, Brawn szerint azonban nagyon fontos, hogy mindenki nyitottan viszonyuljon a változások felé.

„Ha szóba kerül a versenyek száma, a minőség létfontosságú” - idézte a Motorsport a szakembert. „Nincs értelme a több versenynek, ha azok nem minőségiek - az elhelyezkedés, a pálya stílusa és a jó verseny lehetősége nagyon fontos. A csapatok logisztikai problémákkal találják szembe magukat, ha több versenyünk lesz. Először is meg kell néznünk a hétvégék formátumát, hogy könnyebbé tegyük a helyzetüket, ezért nyitottnak kell lennünk ezen a téren.”



Brawn sietett kijelenteni, hogy nem akar változtatni a vasárnapi menetrenden: „Úgy gondolom, hogy a hétvége magjának továbbra is egyetlen versenynek kell lennie, ezen pedig nem akarunk változtatni. De nyitva van a kérdés, hogy szükségünk van-e egyáltalán a pénteki edzésekre? Mert ha ez nem lenne, lehetne több versenyünk, hiszen logisztikai szempontból könnyebb a csapatok számára. A péntek viszont fontos a promótereknek és a közvetítőknek. Hogyan találhatjuk meg az ideális megoldást?”

„Mindezeket számításba vesszük, hogy megnézzük, mi a legjobb választás. A minőség létfontosságú a versenyeken, nem lehet csak azért több versenyünk, hogy növeljük a számot, mert nem fenntartható. Több olyan helyszínünk is volt a múltban, ahol baj volt a minőséggel, búcsúztak is, ez pedig nem tesz jót az üzletünknek.” A szakember, aki úgy véli, a nagycsapatok ugyanúgy megszenvedik az egyre drágábbá váló F1-et, mint a kisebb alakulatok, hozzátette, hogy különösen fontos szorosabbra fűzni a kapcsolatot a helyi promóterekkel.

„Az egyik dolog, amelyre büszke vagyok idén, az az, hogy változott a kapcsolatunk a promóterekkel, a versenypályákkal” - folytatta Brawn. „Olyan szervezet vagyunk, amely képes ’igent’ mondani, ha a promótereknek szükségük van valamire. (Austinban) két órával odébb csúsztattuk az időmérő edzést, és Bobby Epstein (a COTA főnöke - a szerk.) azt mondta nekem, hogy húszezerrel több néző érkezett a kvalifikációra, mint eddig bármikor.”

„Nagyon befogadóak vagyunk az együtt végzett munka során, és őszintén mondom, hogy a múltban ez nem így volt. Teljesen más hozzáállásban dolgozunk együtt. Ezek a srácok (a Liberty Media - a szerk.) nem látták, hogy mi volt itt a múltban, én viszont igen. Azt kell mondjam, hogy egy világ a különbség” - tette hozzá a brit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: