DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

A Renault a 2018-as motort próbálgatja

Nagyon komolyan veszi a Renault a jövő évet, már most a 2018-as erőforráshoz próbálgatják az alkatrészeket. A részben már a jövő évadra szánt motorkomponenseket a Red Bull is bevetheti.

Az USA Nagydíjára átdolgozott V6-os motorral érkezett a Renault, aminek bizonyos elemei már a 2018-as erőforrás részét képezik. A francia gyári istállónál versenyző Nico Hülkenberg, valamint az újonc Brendon Hartley próbálják ki élesben ezen a hétvégén, Austinban, mivel egyébként is az elhasználódás miatt motorcserére lenne szükségük.

A Toro Rosso biztosan, a Red Bull pedig valószínűleg beszereli versenyautójába (Max Verstappen gépébe) még a szombati harmadik szabadedzés előtt az új elemeket. Az Autosport szakoldalnak nyilatkozott a Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul az új fejlesztésekről. „A belsőégésű motorral kapcsolatos minden idehozott újításunk. Az irányvonal már a 2018-as terveket követi, idén is fogunk további frissítéseket hozni, ami már a jövő évet segíti”.

„Természetesen ez nem minden, amit 2018-ra tervezünk, de egy lépés a megfelelő irányba. Számításaink szerint mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság terén komoly ugrás lesz ez előre. A legnagyobb megbízhatósági problémák azonban az erőforrás másik részén jelentkeztek eddig, azon is dolgozunk. Időközben feljavított üzemanyaggal is jelentkezünk, amit a BP bocsát rendelkezésünkre” – nyilatkozta optimistán Abiteboul.

Nemcsak a Renault, hanem a Red Bull és a Toro Rosso is kap az új elemekből


Jelen állás szerint Carlos Sainz, Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat nem terveznek motorcserét a szezon hátralevő négy versenyére, így vélhetően ők idén már nem próbálják ki az újabb fejlesztéseket. „Egyelőre csak hármat gyártottunk az új motorból, azoknak a pilótáknak, akiknek egyébként is cserére szorulna a korábbi erőforrás a sok megtett kilométer miatt” – tette hozzá a csapatfőnök.

„Korábban sokan kritizáltak minket szezon közben, hogy nem fejlesztjük idén már a Renault-motort. Mint láthatják, egyszerűen csak nem értették meg a külső szemlélők, mennyire komplex egy ilyen turbómotor és annak fejlesztése. A frissítés folyamatosan, kis lépésekben zajlott és meg is van az eredménye, máris közeledtünk a riválisokra, jövőre pedig már közvetlenül a legjobb motor mellé zárkózunk fel” – tekintett előre Cyril Abiteboul.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: