A négyszeres világbajnok eredetileg azután döntött a szisztéma megváltoztatása mellett, hogy Oroszországban az első kockából annyira pocsékul jött el, hogy a harmadik helyről induló Valtteri Bottas könnyedén megelőzte őt és végül többek között ennek köszönhetően is minimális különbséggel legyőzte Vettelt a végén.
A motorsport.com szakoldal szerint a német ász használta kizárólag az alternatív megoldást, amikor is a kormányon két lyukat alakítottak ki a kuplungnál az ujjaknak, a hagyományos ötletnél pedig egy lyuk található. Kimi Raikkönen maradt az eredeti rendszernél, azóta sem változtatott. „Az évad kezdetén bizonytalannak tűnt, de hosszú távon úgy néz ki, hogy megbízhatóbban lehet vele rajtolni és jobb érzést ad, amikor kialszanak a lámpák” – nyilatkozta a Spanyol Nagydíj előtt Vettel, aki azóta használja a kétujjas rendszert.
Barcelona óta relatíve jó rajtokat produkált Vettel, a Szingapúri Nagydíjon viszont egészen rosszat, így a keresztbevágó manővere Verstappennel szemben végül a körülmények szerencsétlen összejátszása miatt nagy balesetbe torkollt. Ez újra felszínre hozta a problémát.
A szaklap kiszúrta, ahogy Vettel csütörtökön Kimi Raikkönen kormányával gyakorol, kesztyűvel a kezén. A finn pilóta szimpla kuplungot használ, ezen gyakorolta a rajtokat német csapattársa, miközben intenzív beszélgetésben volt saját szerelőivel. A művelet közben többször is kesztyűt cserélt, valószínűleg a különböző design-okat próbálgatta, hogy melyik esetben érzi a legjobban az ujjaival a kuplungot.
Ezek után Vettel a hagyományos megoldás mellett döntött és mindkét pénteki edzésen ezt is használta Malajziában. A szabadedzéseken több próbarajtot is láthattunk tőle. Könnyen lehet, hogy visszatér a korábbi rendszerhez a négyszeres világbajnok. Csak az időmérő edzésig változtathat, ugyanis a parc fermé szigorú szabályai alapján azzal a megoldással kell a versenyen is futnia, amivel az időmérő edzést befejezte.