DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Aggodalom Alonso motorjáért

Nem kizárólag Sebastian Vettel, hanem Fernando Alonso erőforrása is kétséges, hogy kárt szenvedett-e a szingapúri rajtbaleset után. A Ferrari megúszta, de a Honda esetében bonyolultabb a helyzet, több kört is megtett a spanyol a sérült autóval.

A Szingapúri Nagydíj első kanyarjában Fernando Alonso teljesen vétlenül, de negyedikként belekeveredett a tömegkarambolba, aminek során Max Verstappen és Kimi Raikkönen azonnal, Sebastian Vettel és a McLaren spanyolja pedig rövid időn belül kiállni kényszerült.

A kiváló rajtja után Alonso oldalról kapott egy hatalmas ütést a versenyautójára, ami után ugyan folytatni tudta a versenyt egy ideig, de az MCL32 tempójára sajnálatos módon hatással voltak a sérülések. Az érzékeny alkatrészek károsodtak, a kipufogó is kilyukadt, valamint az elektronika nagyrészt tönkrement az autóján, emiatt néhány körrel később kénytelen volt kiállni a versenyből.

Éppen amiatt aggódott igazán a Honda, hogy a nagy ütés és utána a több megtett kör a hibás autóval nem okozott-e javíthatatlan károsodást az erőforrásban. A japán szakemberek tartottak attól, hogy ismét motorcserére lesz szükség, ezáltal pedig a kétszeres világbajnok Malajziában is rajtbüntetéssel indítana. Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es főnöke azonban szerencsére jó hírekkel szolgált.

Alonso a csattanás után még körökön át nyüstölte az erőforrást, de nem esett nagy baja a motornak


„Féltünk, hogy a motor cserére szorul, mert annyira megsérült, de a sakurai gyárban mélységi vizsgálatnak vetettük alá és kijelenthetjük, hogy teljesen rendben van, ismét használható” – erősítette meg a japánok első embere, hogy nincs szükség Alonsónál motorcserére.

A McLaren nehezebb hétvégére számít, mint Szingapúrban, a Malajziai Nagydíj helyszínén ugyanis két hosszú egyenes is van, ami a jelenlegi McLaren-Hondának nem kedvez. „Kevésbé leszünk jók Sepangban, de meg fogunk harcolni mindenért. Hat futam van még hátra, minden egyes versenyen a lehető legjobb pozícióban akarunk végezni. Igen, vannak hosszú egyenesek, de a lassú kanyarokban vissza tudunk hozni valamit a hátrányból. Nagy élmény lesz az idei aerodinamikával ezen a pályán futni” – tekintett előre Fernando Alonso.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: