DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

„Jól vagyok, de ez nevetséges” – rádiózás Szingapúrban

Érdemes összehasonlítani, hogyan reagált a négy érintett a rajtbalesetre: Raikkönen volt a leginkább meglepve, Vettel sajnálkozott. A vasárnapi futam többi emlékezetes rádiós momentumát is összegyűjtöttük.

„Ember, a láthatóság szörnyű itt hátul.”

A mezőny hátsó részéből rajtoló Romain Grosjean értékelte az esős pályát.

VER: „Sérült az autó, sérült az autó, aaa…. Kiestem, kiestem.”

RAI: „Mi a …-t csináltak?”

„Ötletünk sincs, de rendben vagy?”

„Igen, jól vagyok, de ez nevetséges.”

ALO: „Óriási ütést kaptam, nem tudom, milyen állapotban van az autó.”

VET: „Megforogtam, elveszítettem az autót, azt hiszem, megsérült a bal első.”

„Sérült az oldaldoboz is. Állítsd meg az autót.”

„Biztosan?”

„Igen.”

„Vettem. Bocsánat srácok, P0. Sajnálom, tényleg sajnálom.”

A négy érintett rádióforgalma a rajtbaleset után



„Szép munka, Chili, a következő célpont Vandoorne.”

„Hagyjatok békén, koncentrálnom kell, ne beszéljetek hozzám.”

Carlos Sainz tanul a nagyoktól.

„Sajnálom, srácok, sajnálom.”

Danyiil Kvjat is csatlakozott a kiesők sorához, orral állt bele a gumifalba.

„Mindenki kiállt rajtam kívül? Azt hiszem, ez hiba volt.”

„Az ellenkezőjét csinálták, mint mi, Lewis. Második helyen lennénk.”

„Ezeken a friss gumikon sokkal jobb tempója lesz, mint nekem.”

Hamilton nem tartotta jó ötletnek, hogy a Mercedes nem hívta ki a biztonsági autós fázis során.

„Azt hiszem, már nagyon közel vagyunk. Az interek már simák.”

„Értem, mit mondasz. Figyeljük a réseket mögötted.”

„A gumik kezdenek elmenni hátul.”

„Figyeljük a réseket, most forgalom van ott, nehéz lenne előzni slicken.”

Egyre közelebb került a pont, amikor száraz abroncsra lehet váltani: Ricciardo és csapata így látta a helyzetet.

„Úgy tűnik, a kivezető köre nem volt jó. Másfél másodperccel voltál gyorsabb nála az utolsó szektorban.”

Ricciardónak üzent a csapat Hamilton kiállása után: ekkor még úgy tűnt, maradt esély a Red Bull-győzelemre.

„Miért kellett még egy safety car? A VSC-vel is meg lehetne oldani.”

Hamilton másként látta a helyzetet Ericsson balesete után, mint a versenyirányítás.

„Tömörítve kellene tartani a mezőnyt. Ne adjunk senkinek lehetőséget ingyen kiállásra, ha megint bejön a biztonsági autó.”

A Mercedesnek még egy csel is eszébe jutott, de Hamilton nem érezte a ritmust, miután lassított, így inkább elvetette a taktikát, és újra odalépett.

„Lassíts.”

„Miért?”

„Elvesztettük az MGU-K-t.”

„Ó, a … életbe.”

Magnussen a futam vége felé adta fel a versenyt.

„Ne feledkezz meg a lélegzésről és ivásról.”

A csapat Ricciardót figyelmeztette néhány alapvető szükségletre.

„Sikerült, Lewis, lenyűgözően vezettél. Abszolút csillogó eredmény, nem is kívánhattunk volna jobbat.”

„Mit mondhatnék, srácok? Micsoda fordulat a mai! Fantasztikus volt a stratégia, köszönöm a kemény munkát, és hogy töretlenül hittetek bennem. Micsoda nagy nap!”

A Mercedes és Hamilton győzelmi rádióváltása.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: