A háromszoros világbajnok brit pilóta szerint német riválisa valószínűleg a baleset bekövetkeztekor nem láthatta Max Verstappent és Kimi Raikkönent egyszerre, így nem lehet felelősnek nevezni a balesetért. A futamgyőztes véleményét támasztja alá az FIA döntése is, hogy szimpla versenybalesetnek könyvelte el a történteket, senkit nem büntetnek.
Lewis Hamilton egyértelműen a legjobban jött ki a rajt utáni eseményekből, mivel a célegyenes utáni hármas kanyarkombináció, majd Vettel megperdülése (már sérült autóval) után átvette a vezetést és ki sem engedte azt a kezéből többet. Ricciardót lerajtolta, a másik három versenyző pedig lerendezte egymást már az első kanyarban.
De hogyan látta Hamilton akkor és utólag visszanézve a rajtbalesetet? „A leggyakrabban, amikor kiengeded a kuplungot és nyomni kezded neki a rajtnál – mint például nekem legutóbb Monzában is így volt -, nemigen látod azt az embert, aki a második helyen halad. Szerencsétlen versenybaleset volt a szingapúri” – kezdte elemzését Lewis Hamilton.
„Általában a holtteredben vannak, ha ugyanolyan jól rajtolnak, mint te, nagyon nehéz megmondani, pontosan mi a helyzetük. Így az első gondolatod az, hogy levéded a pozíciódat és megszerzed a belső ívet, lezárod előttük az utat, arra gondolok, hogy Vettel ugyanezért húzódott balra. Ha ezt teszed, hirtelen egyszer csak megjelennek a tükrödben, akkor már tudod, pontosan hol vannak, vagy legalábbis a periférikus látómeződbe kerülnek. Időnként rájössz, hogy tisztán elöl vagy, így nincs szükséged további manőverre” – tette hozzá a világbajnoki éllovas.
„Nem tudom, hogy Sebastian érezte-e a közelségüket, vagy sem, csak a saját rajtommal voltam elfoglalva, hogy gyorsabban jöjjek el, mint Daniel (Ricciardo). Kimit még láttam, hogy behúzódott egészen balra, aztán próbáltam látni, mi történik elől, hogy lehetőleg nekem ne jöjjön egyik elszabadult autó sem, felkészültem arra, ha esetleg ki kellene egyenesítenem az első kanyart, tudatában voltam annak, hogy baj is lehet” – folytatta visszaemlékezését Hamilton.
Daniel Ricciardo egyébként kiemelte azt is, hogy a felvert víz miatt nagyon keveset lehetett látni, ezért is történhetett meg az elején a káosz. az első kanyarokban, próbált óvatosan manőverezni. Ez sikerült is neki, így könnyedén zsebelte be a második helyet. Más pilóták is úgy vélték egyébként, hogy abban a pillanatban nem szabadott volna elrajtoltatni a mezőnyt, a körülmények ugyanis alkalmatlanok voltak villanyfényben egy olyan pályán, ahol még sosem ment vízen a mezőny.