DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

Jobban szerepelt a Honda Monzában?

Ugyan kettős kieséssel zárult a McLaren-Honda számára az Olasz Nagydíj, a csalódás mellett némi elégedettség is vegyül a motorszállító részéről, a motor ugyanis jobban teljesített, mint várták.

Stoffel Vandoorne autójában szombaton és vasárnap is meghibásodott a Honda erőforrása, ez nagy csalódás, mivel az utóbbi három hónapban kifejezetten kevés alkalommal robbant le a japán motor, most azonban kétszer is. Ugyanakkor az adatok azt mutatják, hogy ezen a hosszú egyenesekkel tarkított pályán is jobban felvette a versenyt már a Honda, mint például Bakuban.

Yusuke Hasegawa szerint óriási csalódás számukra a végeredmény, főleg, mivel Vandoorne autójába teljesen friss motort szereltek a szombati meghibásodás után és ez sem bírta végig. „Vasárnap délelőtt egy MGU-K hiba miatt kicseréltük Stoffel autójában a teljes motort, emiatt a 18. helyre kényszerült vissza a rajtrácson. A nehéz körülmények ellenére Stoffel remekül rajtolt és a kieséséig kimondottan erős tempót sikerült futnia, szinte végig a legjobb tízen belül versenyzett” – kezdte elemzését a Honda F1-es projektjének vezetője.

Vandoorne a kieséséig nagyrészt a pontzónában autózott biztató tempóval, de a Honda megint megadta magát


„Sajnos a belsőégésű motor egyszer csak erőt veszített, ennek okát még ki kell vizsgálnunk. Fernando is jól rajtolt, de a csapat végül egy váltóhiba miatt taktikai okokból kiállásra kérte Alonsót, hogy rajtbüntetés nélkül cserélhessék ki a sebességváltót Szingapúr előtt. Bár a kiállások miatt csalódást érzünk, látjuk a pozitívumokat is. Monzában egészen jó tempóval jelentkeztünk, pedig a naptárban ez az egyik legnagyobb kihívással járó pálya számunkra. Legközelebb Szingapúrba utazunk, annak a pályának a karakterisztikája sokkal jobban fekszik az autónknak, most már erre összpontosítunk és nagyon szeretnénk újra sok pontot szerezni” – tekintett előre a japán szakember.

A hírek szerint a McLarent már nemigen lehet meggyőzni arról, hogy folytassa a Hondával, bár ha nem sikerül a csere a Toro Rossóval, akkor muszáj lesz. Kérdés, hogy a tempóban való fejlődés elég vonzó-e bármelyik csapatnak a Hondával kapcsolatban (tény, valóban nincs már akkora lemaradása az erőforrásnak, de még mindig stabilan utolsó a négy motorgyártó közül), vagy inkább ijesztő, hogy hónapok óta először ismét többszörösen előjöttek motorhibák. Napokon belül eldől a kérdés, marad-e a Honda a Formula-1-ben.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: