DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

A Toro Rossón múlik a McLaren-Renault sorsa

Kicsúszott az irányítás a McLaren kezéből, ugyanis a Renault sem hajlandó feltétel nélkül motorral ellátni a wokingiakat. Ha a Toro Rosso nem vált Hondára, nem marad más nekik.

A francia vállalat biztosan nem vállal be egy negyedik csapatot is erőforrással a gyári istálló, a Red Bull és a Toro Rosso mellett, legalábbis 2018-ban biztosan nem, ugyanis szerintük már túl késő lenne ehhez a döntéshez, a kapacitásuk nem elégséges jelenleg négy csapathoz.

A McLaren még a Toro Rosso döntésére várhat, hogy esetleg mégis meggyőzi őket a Honda, hogy érdemes váltani a japán erőforrásra, ők ugyanis még nem véglegesítették a 2018-as évet a motor terén. A Red Bull főnökei erősen érintettek a Toro Rosso-Honda tárgyalásokban, a mai nap végéig szabták meg a határidőt, hogy véglegesítsék a jövő évi szerződést vagy így, vagy úgy, különben már túl késő lenne egy váltáshoz.

Kizárólag akkor lesz esélye Renault-motorokhoz jutni a McLarennek, ha a Toro Rosso-Honda miatt felszabadulna egy csapat a francia erőforrásoknál. Ha a bikák fiókcsapata továbbra is marad a Renault-nál 2018-ban is, akkor a McLaren számára csak a Honda marad. Egyelőre a wokingiak vezetése próbálja meggyőzni a Renault-t, hogy bővítse kapacitását négy csapatra, de a franciák arra a következtetésre jutottak, hogy ez jelenleg lehetetlen.

Nem sikerült meggyőzni a Renault-t, marad a Honda?


Cyril Abiteboul, a Renault F1-es vezére a meglévő megbízhatósági problémák miatt is vonakodott korábban egy negyedik csapat kiszolgálásától, mivel ez további erőforrásokat venne el, miközben a gondokat még nem oldották meg. Egyelőre a jelenlegi három csapatra kívánnak összpontosítani és arra, hogy a jövő évi erőforrásnál már kiküszöböljék a jelenlegi meghibásodásokat. Egy negyedik istálló nem fér bele.

„Sok apró dolgot kell még kijavítanunk, egyelőre nem azt a minőséget állítjuk elő, ami számunkra megfelelő lenne. De biztosan állítom, hogy a menedzsment a végére jár hamarosan. Őszintén szólva ez az egyik oka, amiért nem akarunk több partnercsapatot ellátni, mint amennyi jelenleg is van. Jelenleg jól összpontosítjuk a forrásokat, de túlságosan szétszabdalna már minket egy újabb csapat, jövőre az a cél, hogy egy igazán megbízható motort tervezzünk” – magyarázta az elutasítást Abiteboul.

„Ebben az évben nagyon nehéz dolgunk volt, sok minden megváltozott. Jövőre megbízhatóak is leszünk és sokkal jobb teljesítménnyel jelentkezünk, de az architektúra alapvetően ugyanaz lesz, mint idén” – tette hozzá a Renault-főnök.

Úgy tűnik, kényszerpályán a McLaren, nem lesz más lehetőség, mint a Hondával maradni jövőre. A japánoknak fel van adva a lecke, muszáj lesz túllendülni a problémákon, ezzel megbízhatóbb és gyorsabb motorral előállni.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: