DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Egészen közel a McLaren-Honda szakítás?

A Magyar Nagydíj után elégedett légkör uralkodott Wokingban, Spa-Francorchamps azonban ismét eltávolította a McLarent a Hondától, láthatóan a motor nem versenyképes. Nincs visszaút?

Jonathan Noble, a Motorsport szaklap elemzője vette górcső alá a lehetőségeket és véleménye szerint igen közel kerültünk a McLaren-Honda szakításhoz. Azt azonban elismeri, hogy ugyan több forgatókönyv létezik rá, egyik sem egyszerű ügy. Nézzük, milyen utak állnak a McLaren előtt!

A Belga Nagydíjon a versenytempó láthatóan végképp elszakította a cérnát Fernando Alonsónál, hogy a végsebesség ilyen szinten nincs meg a Honda-motorokban, ugyanakkor a kasztni valóban kiválóan teljesít, különösen a motor gyengeségét tekintve. Elég csak arra gondolni, hogy a Pouhont gázelvétel nélkül képes volt bevenni.



A folyamatosan felülteljesítő Alonsót mindenképpen meg akarja tartani a McLaren, a spanyol azonban kinyilvánította, hogy Hondáról hallani sem akar jövőre. Az idő pedig szorít, döntést kell hozni az erőforrásról, hogy az autó a téli tesztekre elkészüljön. Az egyik lehetőség, hogy a McLaren és a Toro Rosso egymást közt cserél és a faenzai istálló a Hondával szerződik, ekkor felszabadul az ő Renault-motorjuk, amit megkaphat a McLaren.

A tárgyalások azonban elég korai szakaszban megszakadtak, a wokingiaknak igencsak győzködniük kell(ene) a Toro Rossót, hogy Hondára váltsanak, az eredményeket látva érthető is, hogy nem igazán szeretnének váltani. Igaz, a japánokkal való szerződés óriási pénzügyi plusztámogatást hozhatna a konyhára, ami egy kiscsapat számára bizony nem elhanyagolható tétel, a Honda pedig az F1-ben maradhatna. Igaz, a Honda a McLarennel akar maradni, ez újabb akadály lehet. A Toro Rosso Monzáig dönteni szeretne a jövőjéről, így az idő nagyon szorít.

Másik lehetőség, hogy kockázatot vállal a McLaren és egyszerűen felbontja a szerződést a Hondával, igaz, ennek nagy valószínűséggel egy óriási jogi huzavona lenne az eredménye. Vélhetően a wokingiak rémálmukban sem gondolták volna 2014 végén, hogy három év múlva még mindig a mezőny második felében kullognak. Ki jöhet a Honda helyére? A Renault maradt a preferált lehetőség, bár a francia vállalat vonakodik egy negyedik csapatot is ellátni motorokkal. Igaz, az ajtó nincs bezárva, a szabályok ugyanis kimondják, hogy akár négy csapatot is „kötelező” ellátni, ha valakinek nincs erőforrása, így akár muszájból is, de a Renault felmenne négy ellátott csapatra. Kérdés, hogy ez morálisan mennyire megfelelő, ha már így kezdődik egy együttműködés.

Alonsót a Renault-motorral megtarthatják 2018-ra, a McLaren biztosan sokat javulna, bár feltételezhetően nem lesz a Ferrari-Mercedes páros szintjén, de talán a Red Bullt elérheti. Alonso világosan kifejtette, hogy kizárólag az erőforrással van baja, a csapatot nagyon szereti. Belgium az utolsó szeg lehetett a koporsóban. A Hungaroring után ugyanis a Honda kijelentette, hogy már ott járnak, ahol év elején járni szerettek volna. Ha azonban ez csak ilyen végsebességet jelent, akkor nagy valószínűséggel képtelenek rövidtávon megoldani a motor gyengeségeit, a McLaren pedig nem szeretne további éveket pazarolni a felzárkózásra, véli Jonathan Noble.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: