Az utóbbi időben kiderült: a Honda jövőre is csupán a McLaren motorszállítójaként vesz részt a száguldó cirkuszban. A japánok tárgyaltak a Toro Rossóval, de a Red Bull fiókcsapata maradt a Renault erőforrásánál. A Sauberrel is meg akartak egyezni, de a svájci alakulat végül a Ferrarival történő megállapodás mellett maradt.
A Saubernek gyorsan kellett dönteni. Ferrari vagy Honda? A svájciak főnöke megindokolta, miért választották az olaszokat: „Eltekintve a Honda jelenlegi hibáitól akár a megbízhatóságot, akár a teljesítményt nézzük, nem ez volt a legnagyobb problémánk. Tudjuk, hogy egy ponton jók lesznek. A legnagyobb gond az, hogy nem tudunk felelősséget vállalni a váltónkért.”
Frederic Vasseure elárulta, hogy a McLaren és Honda viszonya is befolyásolta a Sauber döntését: „Nincsenek meg a belső forrásaink arra, hogy megépítsük a váltónkat, így tudtuk, hogy valakivel ezzel kapcsolatban is le kell szerződnünk. Ha a Hondával állapodunk meg, akkor a McLarent kerestük volna meg a váltó miatt, de nem voltunk biztosak benne, hogy a McLaren a Hondával versenyez-e jövőre.”
„Ez pedig elég furcsa szituációt eredményezett volna: megkérni a McLarent a váltónk gyártására úgy, hogy már nem is a Honda a motorszállítójuk. Ha ez történt volna, az hatalmas baklövés lett volna számunkra a szerződéssel kapcsolatban” - folytatta a lehetséges helyzet leírásával a francia szakember.
Az év azon időszakában járunk, amikor a csapatok már lassan kezdenek átállni a 2018-as autó fejlesztésére. A svákciaknál is ez a helyzet: „A Sauber egyébként már korábban elkezdte a 2018-as autó tervezését, ezért is kellett ennyire sietni ezzel a döntéssel - tehát nem a sok pénzre hajtottunk ennél a projektnél. Még a gyár is leállt, ezért kellett rendkívül gyorsan döntés hoznunk.”
Vasseur szerint nehéz dolguk lesz, ha le akarják gyűrni a wokingiakat: „Őszintén szólva nagyon nehéz lesz felugrani a kilencedik pozícióba. Most a McLaren van ott, és nekik kétszer annyi emberük van, mint nekünk - ha nem több - ezáltal gyorsabban is tudnak javulni. Ráadásul már most gyorsabbak nálunk. Szerezhetünk még pontokat valahogy, és próbálok mindenkit nyomás alatt tartani, hogy így is legyen.”