Utoljára kézzelfogható sikert a Formula-1-ben Belgium számára Thierry Boutsen szerzett, aki 1989-ben és 1990-ben a Williams-Renault istállóval három futamgyőzelmet és számos dobogós helyezést ért el. Boutsen azt tanácsolta Vandoorne-nak, hogy legyen nagyobb türelemmel addig, ameddig a McLaren-Honda újra rátalál a siker útjára, mivel ugyan egyelőre csak a középmezőnyt erősíti, de év eleje óta jól láthatóan fejlődik.
A belga pilóta teljesítménye egyelőre Alonso árnyékában marad, ám ebben nagy szerepe van a McLaren gyenge autójának (főként az erőforrásnak). Boutsent egyébként kifejezetten bosszantja, hogy a McLaren ennyire lezuhant a rangsorban. „Ha szereted a Formula-1-et, egyszerűen fáj nézni, hol vannak most. Pilótaként pedig Stoffelnek előre kell néznie, a visszapillantó tükröt felejtse el, mármint ami a pályafutását illeti” – fogalmazott Thierry Boutsen.
„Még rengeteg ideje van, mindössze 25 éves, nekem is sok idő kellett az első győzelmemhez. De a kezdetektől tudtam, hogy csak adjanak nekem egy jó autót és hallani fogják a belga himnuszt. Neki is türelmesnek kell lennie. Amit az alacsonyabb kategóriákban láttam tőle, magabiztosan kijelenthetem, hogy potenciális világbajnokról beszélünk” – nyugtatta meg honfitársát a háromszoros futamgyőztes.
„A belgáknak mindig nehezebb bekerülni az F1-be, Belgiumnak ugyanis nincsenek óriási szponzorai, egyedül pedig nagyon nehéz boldogulni. Ismerem a helyzetet, a Williamsnél általában erősebb voltam csapattársamnál, Patresénél, de olaszként kereskedelmileg érdekesebb volt, a másik főszponzorunk, a Labatt pedig egy brit pilótát szeretett volna, aki Nigel Mansell lett. Belgaként mindig többet kell mutatnod, mint egy angol, olasz, vagy német” – emlékezett vissza Boutsen.