A Forma-1-es közvetítések átalakulását az utóbbi időben egyre több helyen emlegetik, hiszen a sportág többségi tulajdonosának, a Liberty Mediának konkrét elképzelései vannak a jövőt illetően. Az amerikaiak hajlandóak lennének OTT-tartalmakat (afféle prémiumszolgáltatás, a televíziós csatornák kizárásával) gyártani azok számára, akik fizetnek érte, ám ezzel nem akarják elijeszteni a szponzorokat, akik a lehető legszélesebb közönséget szeretnék elérni az F1-en keresztül.
„Ami a televíziós világot illeti, három-négy potenciális területet kell számításba vennünk” - idézte a Motorsport Chase Carey-t, az F1 vezérigazgatóját. „A hagyományos ingyenes, a fizetős, a digitális, és a saját, sokkal célzottabb ’over the top’-tartalmainkat. Nos, ezek többnyire szembemennek egymással, hiszen bár lesz, aki megfizeti a prémium-tartalmakat, az elérésük sokkal kisebb lesz. Számunkra nagyon fontos, hogy a hosszú távú növekedést tartsuk szem előtt, ne pedig rövidtávú ugrásra törekedjünk. Meg kell próbálnunk egyensúlyt találni az elérés és a gazdasági érték között.”
„Ennek egyértelmű hatása lesz más partnereinkre nézve is - a szponzoraink számára lényeges a rajongói elköteleződés. Szerintem nagyon fontos, hogy hosszú távú növekedést érjünk el, egyensúlyban az eléréssel és a gazdasági haszonnal, ahelyett, hogy arra törekednénk, hogy hol tudjuk a legnagyobbat szakítani, nem?” - tette hozzá Carey, aki szerint egyértelműen a digitális televíziózásé a jövő, az átmenet azonban nem lesz egyszerű.
„Egyre inkább kezdünk elmozdulni a digitális felületek irányába” - mondta az amerikai. „De nem hinném, hogy ez olyan gyorsan fog megtörténni, mint arra sokan számítanak - több szokás is kőbe van vésve, a mértéknek és a választásnak viszont értéke van. Semmi kétség afelől, hogy a tartalmakat többféle úton lehet majd a fogyasztóknak szolgáltatni, és amelyből mindkét fél hasznot húzhat majd.”