DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

Mennyire törte szét Giovinazzit a kínai hétvége?

Az év első két nagydíján Antonio Giovinazzi igencsak reflektorfénybe került a Saubernél beugróként, már azt híresztelték, hogy egész évre váltja Wehrleint. A respekt azonban hamar bukásba ment át.

Egy újonc pilótától nem várható el, hogy azonnal magas szinten teljesítsen a Formula-1-ben, az első két futamon a sérült Pascal Wehrleint helyettesítő Giovinazzinak pont az volt a problémája, hogy Ausztráliában rögtön magasra tette a mércét kiváló teljesítményével, amelyet utána azonban Kínában látványosan levert. Melbourne után sokan már a Ferrariba követelték a fiatal olaszt, Sanghajt követően azonban gyorsan vissza is vettek. Wehrlein visszatérésével kicsit ki is került a látókörből.

Giovinazzi önbizalmára valóban nem volt jó hatással a kínai fiaskó (dupla autótörés), de szerencsére a saját bevallása szerint már kezdi újra felépíteni magát. A Ferrarival már tesztelt azóta Bahreinben, hivatalos tesztnapon, valamint legutóbb Silverstone-ban kapta meg az egyik Haast egy szabadedzésre, ez elvileg további hat alkalommal fog megtörténni még ebben a szezonban. Mindkétszer kiválóan vezetett a fiatal olasz, így alighanem végre maga mögött tudhatja a sanghaji csalódást.

A két nagy balesetből az egyik

„Eredetileg a Ferrari tartalékpilótájaként érkeztem Ausztráliába, majd szombaton egyszer csak be kellett ugranom egy szinte ismeretlen autóba, a Sauberbe. Nem ismertem a pályát sem, de a debütálásom kiválóan sikerült, mind az időmérőn, mind a futamon kitűntem a jó teljesítménnyel” – tekintett vissza Melbourne-re Antonio Giovinazzi.

„Ennek pont az ellentétje történt Kínában, borzalmas hétvégét zártam. De egy fiatal, újonc pilótának fontos, hogy tanuljon a hibáiból. Mind az ausztrál, mind a kínai hétvégéből sokat tanultam jó és rossz oldalról is. Fontos, hogy minél előbb visszatérj az autóba és visszaszerezd az önbizalmadat, mivel ha utoljára karamboloztál, amikor az autót vezetted, elég nehéz egy ideig ezen túllépni. Vissza kell ülni és újra önbizalommal tele kiszállni” – fogalmazott a fiatal olasz tehetség.

A 2016-os GP2-es széria második helyezettjét hírbe hozták a Haas F1-es ülésével a jövő évre, de az olasz reálisan látja helyzetét. „Nagyon nehéz bekerülni a Formula-1-be, annyira kevés versenyzői ülés van. A világbajnokságon csak 20 ember versenyez, tényleg nehéz, ez nem olyan, mint a futball” – ismerte el a nehézségeket Giovinazzi.

Kína óta megint csak jó teljesítményekkel jelentkezik Giovinazzi


„De ez még csak az első szezonom a Ferrarival, nagyon jó itt lenni, bíznak bennem, sokat tesznek értem. Most arra kell összpontosítanom, hogy idén hétszer szerepelhetek az első szabadedzéseken, aztán majd meglátjuk, jövőre mi következik. Bármi lehetséges, remélem, sikerül jövőre versenyzői ülést találnom” – zárta igen reálisan látva a jövőképet az olasz pilóta.

Bárhogy is alakul Giovinazzi sorsa, reméljük, nem bélyegzi meg egyetlen rosszul sikerült hétvége az egyébként igencsak versenyképesnek tűnő fiatal pilótát, aki Olaszország reménysége lehet a következő években.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: