DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
F1

Sainz a Hungaroringen már a Renault-nál?

Komoly híresztelés látott napvilágot a Brit Nagydíj hétvégéjén, miszerint Carlos Sainz kapcsolata teljesen megromlott a Red Bull-lal, a következő futamon már a Renault színeiben versenyezne Palmer helyén.

Az utóbbi másfél hétben Carlos Sainz és csapata közti viszony látványos viharokat tartogatott, először Sainz nyilvánította ki, hogy még egy szezont nem kíván a Toro Rossónál tölteni, mindenképpen fel akar lépni a Red Bullhoz, különben elkezd kifelé kacsintgatni. A Red Bull vezetősége lehűtötte a spanyolt és közölte, hogy nincs hely és maradjon csak a helyén. A jelek szerint ez teljesen megmérgezte a tulajdonos és a pilóta közti viszonyt és már a szakítást készítik elő.

A német Auto Bild lap szerint annyira összerúgták a port Sainz-cal, hogy a Red Bull úgy döntött, meneszti soraiból a 22 éves spanyolt. A német lap forrása szerint a Renault szeretne lecsapni a szabaddá váló fiatal tehetségre és Jolyon Palmer helyére szerződtetné már a Magyar Nagydíjtól. A Red Bull azonban nem adná ingyen, megközelítőleg 8 millió dollárba fájna a franciáknak az átigazolás.

Helmut Marko és a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul vélhetőleg már napok óta tárgyalnak, hogy egyezségre jussanak. Ha sikerül, már a Magyar Nagydíjon, két hét múlva Palmert Sainz váltja a gyári Renault-nál, míg Sainz helyét Pierre Gasly venné át a Toro Rossónál. A pletykát nagyban erősíti, hogy a Renault kívánságlistájának előkelő helyén foglal helyet a spanyol pilóta, Alain Prost különösen szeretné a soraik közt tudni már tavaly óta.

Sainz lehet, hogy két hét múlva már sárgában versenyez?


Az ügy már jó ideje nem egyszerű, néhány hete erős pletykák röppentek fel arról, hogy Max Verstappen a Ferrarihoz tart. Amennyiben a holland elszerződött volna a Red Bulltól, az ő helyét vehette volna át Carlos Sainz, ám azóta a Verstappen tábor kinyilvánította lojalitását a Red Bullhoz és kijelentették, hogy minden alapot nélkülöz a pletyka. Elképzelhetőnek tartják, hogy az egész szóbeszédet a Sainz-menedzsment indította útjára, hogy növelje a fiatal spanyol esélyeit.

Dietrich Mateschitz, a Red Bull istálló egyik alapítója világosan fogalmazott. „Ha egy pilóta nem akar maradni, ha kialudt a láng, nem kényszeríthetsz senkit egy szerződésbe, menned kell”. A csapat és a pilóta közti összekülönbözés több jele is jól látható, hogy valóban a Renault-nál köt-e ki Sainz a következő két hétben, hamarosan megtudjuk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: