Miután a péntek a Mercedes fölényét hozta, a szombati nap egyik nagy kérdése volt, hogy a Ferrari közelebb tud-e zárkózni a tegnapi viszonylagos nagy hátrányt követően. Ismertté vált időközben, hogy Valtteri Bottas mellett Daniel Ricciardo is váltócsere miatt kényszerül 5-5 helyes rajtbüntetésre (Alonso plusz 30 helye már nemigen számít meglepetésnek). Az egyórás szabadedzés felhős, hűvös időben kezdődött, a pálya hőmérséklete 19 és 21 fok között volt.
A nagyok közül elsőként Lewis Hamilton merészkedett ki lágy abroncsokon, a hideg pályán is 1:29,5-ös körrel kezdett, ami a pálya hőmérsékletéhez mérten nem is rossz. Bottas szintén lágyon megelőzte, Raikkönen és Vettel viszont szuperlágyon elmaradtak a hazai versenyzőtől. Vettel közelebb zárkózott, Bottas pedig tovább faragott legjobb idején. Többször is látható volt, hogy a pilóták szuperlágyon is még a második körükben is a gumimelegítéssel foglalkoztak, nem volt meg az ideális hőfok.
Hamilton a 14. percben átvette minimális különbséggel a vezetést, a Ferrarik több, mint fél másodperc lemaradásban a 3-4. helyet foglalták el, majd egy másodpercen kívül következett a két Red Bull. Az edzés harmadánál Vandoorne a 8., Alonso a 9. pozícióban állt a két McLarennel, nagyon gyengén ment azonban a két Williams, akik a 18. és a 20. helyen kezdtek. A legjobb hatból csak a két Ferrari futott szuperlágy gumikon az első 25 percben, így is nagy volt a lemaradásuk, úgy tűnt, egyáltalán nem jön ki ezen a pályán az abroncsok közti különbség.
Hamilton közel az edzés feléhez feltette a szuperlágyat és rögtön komoly javítással jelentkezett, 1:28,063-as köre közel hét tizedes javulást hozott. Bottas aránylag megközelítette másfél tizedes lemaradással, Raikkönen viszont elmaradt kilenc tizeddel. Komoly meglepetésre viszont érkezett Vettel és mindössze három századdal kapott ki Hamiltontól: a második szektor után még jobban állt, de az utolsó időmérő pontig másfél tizedet vert rá a brit.
Nico Hülkenberg már szinte szokás szerinti kiváló körét csodálhattuk, a két Red Bull elé érkezett az ötödik helyre. Végre Massa is talált valamit és a 20. helyről előreugrott a nyolcadikra. Fernando Alonso öt századdal csapattársa mögé jött fel, a 9-10. helyen állt a két McLaren. A lágyon szenvedő Grosjean szuperlágyon a 7. helyig javított. Ismét nagy dobásra készül a francia?
Az izgalmakat a 40 perc után megérkező eső ütötte agyon, a pilóták a bokszba tértek vissza, a nézőknél pedig előkerültek az esőkabátok. Érdekes módon Max Verstappen viszont próbálgatta egy ideig, hogyan autózik slickkel az esőben. Az egyik balkanyarban alaposan ki is futott a bukótérbe. Két kör után abbahagyta a kísérletezést és ő is visszatért. Az eső elkezdte feláztatni a pályát, így sejthető volt, hogy ha el is áll, nem szárad már fel a hátralevő negyed órában.
Jó lett volna látni még az utolsó perceket, de sajnos a várt csata elmaradt. Az utolsó három percben még próbálkoztak az esős pályán átmeneti esőgumikkal, Ricciardo és Ericsson kicsúszásán kívül azonban sokat nem láttunk. Folytatás délután kettőtől az időmérő edzésen, ami izgalmas lehet, főleg akkor, ha marad az esős idő.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:28.063 | 18 | |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:28.095 | 0.032 | 14 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:28.137 | 0.074 | 20 |
4 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:28.732 | 0.669 | 15 |
5 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:29.480 | 1.417 | 14 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.612 | 1.549 | 15 |
7 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:29.819 | 1.756 | 14 |
8 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.904 | 1.841 | 13 |
9 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:29.959 | 1.896 | 19 |
10 | S.Vandoorne | McLaren-Honda | 1:30.088 | 2.025 | 19 |
11 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:30.138 | 2.075 | 17 |
12 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:30.172 | 2.109 | 19 |
13 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:30.270 | 2.207 | 15 |
14 | Jolyon Palmer | Renault | 1:30.302 | 2.239 | 16 |
15 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:30.416 | 2.353 | 16 |
16 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1:30.504 | 2.441 | 20 |
17 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:30.515 | 2.452 | 19 |
18 | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | 1:30.621 | 2.558 | 24 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:30.630 | 2.567 | 24 |
20 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:31.358 | 3.295 | 18 |