DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 17. péntek
F1

Továbbra is Mercedes-fölény Bottas rekordjával

A finn pilóta az első után a második tréninget is behúzta – csapattársa, Hamilton azonban csupán öt századmásodperccel volt lassabb nála keményebb abroncson. A kavicságyat is megjárt Raikkönen harmadik lett a csendes edzésen.

A silverstone-i pályacsúcs már az első szabadedzésen megdőlt, a köridő pedig a délutáni szabadedzés elejétől fogva tovább csökkent. A mezőny többsége a sárga oldalfalú lágy gumin – a hétvégi kínálatból a középsőn – hajtott ki, a délelőtt az új fejvédőt, a pajzsot kipróbáló Sebastian Vettel 1:28,780-t, majd Lewis Hamilton 1:28,543-at teljesített ezeken az abroncsokon.

A rekord akkor javult tovább, mikor Valtteri Bottas fél óra elteltével feltette a szuperlágy gumit: a finn első próbálkozása alkalmával 1:28,496-ot teljesített. Bár további gyorsulásra lehetett számítani, mivel az edzés java még hátra volt, ezt sem ők, sem a riválisok nem tudták túlszárnyalni az időmérős etapok során, a szabadedzés utolsó 30 perce pedig szokás szerint a versenykörülmények szimulálásáról szólt, gyors köridők nélkül, a finn így az első után a második szabadedzést is behúzta.

Lewis Hamilton nevéhez fűződött a második helyezés, mégpedig azzal az 1:28,5-ös idővel, melyet még a lágy abroncson teljesített: ő volt az egyedüli a 20 fős mezőnyből, aki nem szuperlágyon jegyezte legjobbját. Javítva az első tréninghez képest a harmadik-negyedik helyen következett a két Ferrari, Kimi Raikkönen 0,332, Sebastian Vettel pedig 0,460 másodperc lemaradással. Az olaszok mögé visszaeső Red Bull hátránya már 0,6 másodperc, ennyit kapott az ötödik helyezett Max Verstappen – csapattársa, Ricciardo azonban már egy kerek szekundumra volt a leggyorsabbtól.

A Mercedes, Ferrari és Red Bull erősorrendje eddig határozottnak tűnik: mögöttük délután egy Renault végzett, Nico Hülkenberg 1,4 másodperc lemaradásban, akit Felipe Massa követett. Az első edzésen még a Toro Rosso és McLaren fért be az első nyolcba: a csapatok eredményesebb versenyzői, Fernando Alonso és Carlos Sainz a 9. és 11. helyen végeztek.

A szabadedzés legkomolyabb incidense néhány megpördülés volt, anyagi kár nélkül: előbb Carlos Sainz és Jolyon Palmer tett kirándulást a füvön, majd az utolsó harmadban gyors egymásutánban ugyanott, a Chapel kijáratában veszítette el az irányítást Felipe Massa és Kimi Raikkönen. A finn sóderágyba csúszott, de sikerült onnan kievickélnie, így csak rövid ideig lengették a sárga zászlót.

A szabadedzés eseményeiről részletesebben élő cikkünkben olvashattok.

 

A második szabadedzés eredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány Körök
1 Valtteri Bottas Mercedes 1:28.496 - 31
2 Lewis Hamilton Mercedes 1:28.543 0.047 35
3 Kimi Raikkönen Ferrari 1:28.828 0.332 36
4 Sebastian Vettel Ferrari 1:28.956 0.460 36
5 Max Verstappen Red Bull/Renault 1:29.098 0.602 32
6 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:29.586 1.090 35
7 Nico Hülkenberg Renault 1:29.936 1.440 37
8 Felipe Massa Williams/Mercedes 1:30.006 1.510 36
9 Fernando Alonso McLaren/Honda 1:30.238 1.742 28
10 Esteban Ocon Force India/Mercedes 1:30.383 1.887 42
11 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1:30.555 2.059 26
12 Danyiil Kvjat Toro Rosso/Renault 1:30.562 2.066 34
13 Sergio Perez Force India/Mercedes 1:30.624 2.128 43
14 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1:30.661 2.165 33
15 Lance Stroll Williams/Mercedes 1:30.695 2.199 37
16 Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 1:30.782 2.286 31
17 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1:30.835 2.339 33
18 Jolyon Palmer Renault 1:30.879 2.383 25
19 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:31.616 3.120 27
20 Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 1:31.929 3.433 30
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: