A silverstone-i pályacsúcs már az első szabadedzésen megdőlt, a köridő pedig a délutáni szabadedzés elejétől fogva tovább csökkent. A mezőny többsége a sárga oldalfalú lágy gumin – a hétvégi kínálatból a középsőn – hajtott ki, a délelőtt az új fejvédőt, a pajzsot kipróbáló Sebastian Vettel 1:28,780-t, majd Lewis Hamilton 1:28,543-at teljesített ezeken az abroncsokon.
A rekord akkor javult tovább, mikor Valtteri Bottas fél óra elteltével feltette a szuperlágy gumit: a finn első próbálkozása alkalmával 1:28,496-ot teljesített. Bár további gyorsulásra lehetett számítani, mivel az edzés java még hátra volt, ezt sem ők, sem a riválisok nem tudták túlszárnyalni az időmérős etapok során, a szabadedzés utolsó 30 perce pedig szokás szerint a versenykörülmények szimulálásáról szólt, gyors köridők nélkül, a finn így az első után a második szabadedzést is behúzta.
Lewis Hamilton nevéhez fűződött a második helyezés, mégpedig azzal az 1:28,5-ös idővel, melyet még a lágy abroncson teljesített: ő volt az egyedüli a 20 fős mezőnyből, aki nem szuperlágyon jegyezte legjobbját. Javítva az első tréninghez képest a harmadik-negyedik helyen következett a két Ferrari, Kimi Raikkönen 0,332, Sebastian Vettel pedig 0,460 másodperc lemaradással. Az olaszok mögé visszaeső Red Bull hátránya már 0,6 másodperc, ennyit kapott az ötödik helyezett Max Verstappen – csapattársa, Ricciardo azonban már egy kerek szekundumra volt a leggyorsabbtól.
A Mercedes, Ferrari és Red Bull erősorrendje eddig határozottnak tűnik: mögöttük délután egy Renault végzett, Nico Hülkenberg 1,4 másodperc lemaradásban, akit Felipe Massa követett. Az első edzésen még a Toro Rosso és McLaren fért be az első nyolcba: a csapatok eredményesebb versenyzői, Fernando Alonso és Carlos Sainz a 9. és 11. helyen végeztek.
A szabadedzés legkomolyabb incidense néhány megpördülés volt, anyagi kár nélkül: előbb Carlos Sainz és Jolyon Palmer tett kirándulást a füvön, majd az utolsó harmadban gyors egymásutánban ugyanott, a Chapel kijáratában veszítette el az irányítást Felipe Massa és Kimi Raikkönen. A finn sóderágyba csúszott, de sikerült onnan kievickélnie, így csak rövid ideig lengették a sárga zászlót.
A szabadedzés eseményeiről részletesebben élő cikkünkben olvashattok.
A második szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:28.496 | - | 31 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:28.543 | 0.047 | 35 |
3 | Kimi Raikkönen | Ferrari | 1:28.828 | 0.332 | 36 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:28.956 | 0.460 | 36 |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1:29.098 | 0.602 | 32 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1:29.586 | 1.090 | 35 |
7 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:29.936 | 1.440 | 37 |
8 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1:30.006 | 1.510 | 36 |
9 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1:30.238 | 1.742 | 28 |
10 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1:30.383 | 1.887 | 42 |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1:30.555 | 2.059 | 26 |
12 | Danyiil Kvjat | Toro Rosso/Renault | 1:30.562 | 2.066 | 34 |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:30.624 | 2.128 | 43 |
14 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:30.661 | 2.165 | 33 |
15 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1:30.695 | 2.199 | 37 |
16 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1:30.782 | 2.286 | 31 |
17 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:30.835 | 2.339 | 33 |
18 | Jolyon Palmer | Renault | 1:30.879 | 2.383 | 25 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:31.616 | 3.120 | 27 |
20 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 1:31.929 | 3.433 | 30 |