Az FIA nemrég technikai direktívát adott ki, amelyben felhívta a csapatok figyelmét, az olaj motortérben való, üzemanyagként elégetése szabálytalannak minősül. Állítólag a Mercedes hívta fel az illetékesek figyelmét arra, hogy a Ferrari ezzel a módszerrel növeli teljesítményét, és ennek hatására fogalmazták meg az irányelvet.
Az egész olaj körüli felhajtás egyébként a Red Bulltól származik, amely a Mercedest vádolta meg azzal, hogy a fent említett trükköt alkalmazza a kvalifikáción, ahol az Ezüstnyilak tempója szembetűnő. A címvédők cáfolták a vádat, arra hivatkozva, hogy a motorfokozatokból ered a szombati különbség. Az akkor tévedő Red Bull most is tudni vél titkokat: azt sejtik, ki szolgáltatta az információt a Ferrari piszkos húzásáról.
„Van valaki, aki most az ezüst csapatnál dolgozik, de a vörös csapattól jött, és tudja, mit érdemes keresni” – idézi az F1i.com a Red Bull egy meg nem nevezett, prominens tagját. Ezzel egyértelműen James Allisonra, a Ferrari korábbi technikai igazgatójára célzott, aki idén a Mercedeshez csatlakozott ugyanebben a pozícióban.
Allison védelmében hozzátennénk, hogy a brit szakember már 2016 nyarán elhagyta a Ferrarit, és saját bevallása szerint nincs köze az istálló idei autójához, az SF70H-hoz. Az természetesen elképzelhető, hogy a csapat már korábban alkalmazta a trükköt az olajjal, ebben az esetben azonban aligha magyarázható a szabálytalan fogással jelenlegi gyorsaságuk.
A Renault részéről is határozottan állították, az olajügy valós, máskülönben nem foglalkozott volna vele ilyen alapossággal az FIA: „Sosem alakul ki ilyen mélységű értekezés és tisztázás a részükről, ha nem történt valami. Mi teljes mértékben tiszteletben tartjuk, hogy csak üzemanyagot égethetünk el. Nem hiszem, hogy lenne bárki, aki még mindig gyakorolja. Csak nézzünk rá, mi a mai helyzet, és el tudjuk végezni az összehasonlítást” – mondta Remi Taffin, a motorrészleg vezetője.