A közelmúltban sokat várták, hogy a vb-címért harcoló pilóták mikor fognak végre a pályán is megküzdeni a másikkal, s noha nem éppen az történt, amire az emberek számítottak, Bakuban fizikai kontakt is történt a pilóták között, némileg megváltoztatva az idei szezon dinamikáját. De amíg a közvéleményt a Vettel-Hamilton küzdelem kötötte le, a Ferrari és a Mercedes egy másik fronton is fontos csatát vív egymással.
A Nemzetközi Automobil Szövetség technikai direktívában hívta fel a csapatok figyelmét arra, hogy szabályszegésnek tekintik az olaj üzemanyagként történő elégetését – mivel az FIA nem a semmiből szokott ilyen iránymutatásokat adni, az Autosport feltételezi, hogy a Mercedes hívta fel a testület figyelmét arra, hogy a Ferrari valószínűleg trükközik saját olajtartályával. Vajon visszavágásról van-e szó azért, mert a maranellóiak év elején megkérdőjelezték a Mercedes és a Red Bull által használni kívánt felfüggesztések szabályosságát?
Persze a Mercedes szűkszavú maradt a témával kapcsolatban, mint ahogyan a Ferrari is tagadta, hogy ily módon szeretne előnyre szert tenni. „Persze, nagyon tiszteljük a Ferrarit” – utalt a brackley-iek sportigazgatója legnagyobb ellenfelükkel való kapcsolatukra. „Számomra ez a rögbihez hasonlít. A versenyek során az ellenségeink, de nem ejtenek foglyokat. Amikor vége a futamnak, képesnek kell lennünk leülni egy sör mellett, és elismerni a másik teljesítményét, és hogy mindannyian versenyzők vagyunk a pályán. Egy hatalmas platformon harcolunk egymással, amely valamilyen szinten össze is köt minket.”
Wolff egy minap adott, Hamiltonra és Vettelre érvényes nyilatkozatát idéző, kedves szavai ellenére előfordulhat, hogy a két csapat egymáshoz közel álló teljesítménye miatt további szintre léphet a rivalizálás közöttük – ennek pedig a legnagyobb győztese a lepattanókra azonnal harapó Red Bull lehet, akárcsak Bakuban. „A világbajnoki címért harcolnak, amely csak megemeli a küzdelem intenzitását” – vélekedett a Milton Keynes-iek csapatfőnöke, Christian Horner.
„Persze voltak technikai direktívák a segédtartályokról, üzemanyagokról és az olajokról, melyet egyértelműen a csata részének lehet tekinteni. És ha ez segít nekünk abban, hogy közelebb kerüljünk a győzelemhez, akkor… Úgy vélem, jelentős szerepet játszhatunk ebben a bajnokságban, különösen a szezon második felében” – tette hozzá a brit.