Noha maga Sebastian Vettel nem volt hajlandó elismerni, a szakma nagy része és a rajongók is biztosra veszik, hogy a német pilóta szándékosan húzta rá autóját Lewis Hamilton Mercedesére, nem pedig egyszerű figyelemkihagyásról volt szó, amikor egyik kezével elengedte a kormányt, hogy odaintsen riválisának a feltételezett fékteszt miatt.
Nos, ha így történt, az akkor is rettentően veszélyes volt magára és társaira nézve, ha az egész incidens a biztonsági autó mögött történt. Csak bízni tudunk benne, hogy Vettel ennek – mármint a lassú haladásnak – tudatában cselekedett, így versenytempónál nem fogunk tőle hasonlót látni a jövőben - vagy azért, mert az FIA állítólag komolyabb büntetést helyezett kilátásba. Ám mindez jól példázza, hogy mindent képes megtenni a győzelemért, vagy ha a dolgok nem úgy alakulnak számára, előtör belőle a vadállat, amit csak egy versenyképes autóval, és kevésbé „akadékoskodó” ellenfelekkel lehet kordában tartani.
A vasárnap látottak után sokaknak eszébe juthatott a 2013-as Malajziai Nagydíj, amikor a német akkor még Red Bull-pilótaként emlékezetes módon csapatutasítást szegett. A versenyzők sorrendjére utaló „Multi 21” néven elhíresült esetnél a Milton Keynes-i alakulat egyértelművé tette: a csapat érdekeire tekintettel hagyják Mark Webbert nyerni Sebastian Vettel előtt. Az ausztrál pilóta a biztos győzelem érdekében visszavett a tempóból, ám csapattársa nem így tett, megelőzte őt, és a győzelemig viharzott.
Webbernek ez lett volna az utolsó esélye arra, hogy futamot nyerjen a Forma-1-ben, de mint később kiderült, Vettel még az ügyvédeit is bevonta a piszkos játszmába, mondván, a Red Bull jogosulatlanul próbálta meg őt csapatutasítással háttérbe szorítani. A csapat egy pillanat erejéig sem próbálta háttérbe szorítani aranytojást tojó tyúkját, aki viszont amint megneszelte, hogy csapata leszállóágba kerülhet, azonnal dobbantott a Ferrarihoz 2014 végén.
A négyszeres világbajnok 2015-ben újjászületett a maranellóiaknál: Kimi Raikkönen nem volt veszélyes rá, az SF15-T pedig igencsak remek autónak bizonyult, mellyel a pilóta három győzelmet is begyűjtött abban a szezonban. Vettel ezek alapján joggal várta, hogy 2016-ban már a világbajnoki címért fog küzdeni, de még annyira sem tudták felvenni a versenyt a Mercedesszel, mint egy évvel korábban.
Bár a szezon első kilenc futama alatt öt dobogót is begyűjtött, a balszerencse is gyakrabban elérte őt: Bahreinben már a rajt előtt tönkrement az autója, Szocsiban Danyiil Kvjat lökte ki, Ausztriában pedig defekt miatt esett ki a versenyből. Frusztrációjának azonban minden korábbinál nyilvánvalóbb módon adott hangot: a kínai pódiumceremónia előtt vitába keveredett Kvjattal, Oroszországban pedig minden idők egyik legdurvább rádiós bejátszásában hallhattuk, ahogyan „értékeli” riválisa megmozdulását.
A német pilóta Malajziában szokatlan hibát követett el, amikor a rajtnál kiforgatta Nico Rosberget, véget vetve ezzel saját versenyének – ezt sokan szintén Vettel egyre növekvő elégedetlensége váltotta ki, a mexikói események azonban felülmúlták az addigiakat. Történt ugyanis, hogy Max Verstappen átvágta a kettes kanyart, Vettel pedig azt követelte, hogy a hollandnak el kellene engednie őt.
Mivel ez nem történt meg, a német egyre frusztráltabb hangnemet ütött meg a csapatrádión, egyszerűen azzal zárva mondandóját, hogy a versenyigazgató Charlie Whiting „b****a meg”. Persze a ferraris később bocsánatot kért, amiért elszaladt vele a ló, de az eset jól példázta, hogy ha nem az ő szájíze szerint alakulnak a dolgok, akkor hajlamos arra, hogy elboruljon az agya.
A nemrég Bakuban történteket lehet arra fogni, hogy Vettel Hamilton fékezgetése miatt került paprikás hangulatba, amely a verseny hevében még érthető is, ám az, hogy órákkal később sem volt hajlandó elismerni hibáját, nagyfokú arroganciára vall. Ami ugyan lehet a nagy bajnokok sajátja, de mivel a múltból fakadóan többször ártott tulajdonosainak, mint használt, Vettel jobba tenné, ha egyedül autója teljesítményére hagyatkozna, amikor meg akarja mutatni, hogy ki az úr a háznál.