Lengtek a sárga zászlók a második bakui verseny – első Azerbajdzsáni Nagydíj – első körében: az első kanyarban Danyiil Kvjat szélesítette ki a pályát, ahova visszatérve csapattársának, Carlos Sainznak kellett félrerántania a kormányt, a Toro Rosso pedig keresztbeállt. A java azonban csak azután következett: a 2-es kanyarban Kimi Raikkönen, aki kívülről próbálta előzni a második helyről induló Valtteri Bottast, összeütközött honfitársával, a Mercedes-pilóta defektet szenvedett, a ferraris autója pedig szintén sérült.
A kör végén Lewis Hamilton a negyedik helyről induló Sebastian Vettel, Sergio Perez és Max Verstappen előtt vezetett. Kerékcseréje után Bottas az utolsó helyre, körhátrányba tért vissza. Ricciardo néhány kör elteltével teljesítette bokszkiállását, amelyre azért is szükség volt, mert törmelék szorult fékjeibe – ez az első körös ütközés után lepte el a pályát.
Verstappen Perezt támadta a harmadik helyért, a 12. körben azonban Red Bullja lelassult, a holland hatból a negyedik futamot adta fel. Ezzel egyidejűleg Kvjat megállása miatt pályára érkezett a biztonsági autó, így megérkezett a teljes mezőny kerékcserére. A Toro Rosso kimentése sem ment úgy, mint a karikacsapás, majd további perceket vártak arra, hogy a lekörözött Bottas visszavegye körét, és a többiek nyomába eredjen.
A versenyzés a 16. körben indult újra, Perez Vettelt támadta – sikertelenül –, Massa és Ocon pedig a negyedik-ötödik helyet vették át Raikkönentől. A finn autójáról ismét alkatrészdarabok szakadtak le a célegyenesben, így szinte azonnal újra beküldték a biztonsági kocsit.
Mielőtt a 19. körben másodszor is újraindult volna a versenyt, Hamilton olyannyira lelassított, hogy Vettel hátulról eltalálta. A német aztán riválisa mellé húzódott, hogy mutogasson neki, ekkor azonban a két autó újra összeért, mintha Vettel szándékosan húzta volna rá a kormányt a Mercedesre. Az SF70H-járól több darab lehullt, amikor pedig újra gázra lépett, hárman is a nyakára érkeztek. A ferraris megőrizte a pozíciót, mögötte azonban Ocon a falhoz szorította Perezt, és mindkét Force India megsérült – a mexikói bokszba állt, csakúgy, mint a törmelék miatt defektet szenvedett Raikkönen.
A pályát rengeteg törmelék árasztotta el, az autók néhány körön át újra a biztonsági autó mögött köröztek Hamilton, Vettel, valamint a harmadik és negyedik helyre felérő Massa és Stroll mögött, majd a versenyirányítás piros zászlóval függesztette fel futamot.
Több mint 20 percen át várakozott a mezőny a bokszban az újraindításra. A piros zászlós szünetnek két nyertese is volt: Perez és Raikkönen autóját is helyreállították, mind a ketten csatlakoztak a versenyhez, a két autó a többiek előtt kihajtott a pályára, hogy egyet visszavegyen kétkörös lemaradásából.
Hamilton és Vettel sorrendje változatlan maradt, mögöttük azonban négy autó csatázott a harmadik helyért, melyet Ricciardo vett át, az első kanyarban zseniálisan megelőzve mindkettő Williamst. Egy kör múltán Magnussen lépett fel az ötödik pozícióba, és Alonso is megelőzte a lelassuló Massát, a pár pillanatig dobogóközelben járó Hülkenberg pedig jobb első kerekét törte ki. A csapattársával történt ütközés után utolsó helyre visszaeső Ocon és a futam elején körhátrányban levő Bottas is pontszerző helyen állt már ekkor – mikor az elképesztő verseny átlépte 51 körének felét.
Miközben néhány kör múltán a történések futólag lecsillapodtak, Hamilton Mercedese gondoskodott egy újabb drámáról: az autó pilótafülkéjéhez rögzített fejvédő engedett el, és mozgott fel-alá az egyenesben. A pilóta kézzel próbálta helyzetbe hozni, eközben 1,8 másodperces előnyét Vettelhez képest fél kézzel is tartani bírta. Szinte egyszerre derült ki, hogy mindkét autónak a bokszba kell érkeznie: Hamiltont a csapat hívta a fejvédő megigazítására, miközben Vettelnek 10 másodperces stop-and-go büntetést osztottak ki a biztonsági autó mögötti veszélyes mozdulatáért!
Hamilton a 32., Vettel a 34. körben érkezett a bokszba: a versenyt Ricciardo vezette Stroll és Magnussen előtt, mögöttük Ocon, Alonso és Bottas hármasa következett, míg Vettel 7. pozícióba tért vissza Hamilton elé. A McLaren-Hondával versenyző Alonsót a mögötte érkező három gyorsabb autó könnyedén bedarálta. Eközben az utolsó két helyen, 14-15. pozícióban haladó Perez és Raikkönen is áthajtásos büntetést kapott, mivel a piros zászlós szakasz során nem a bokszutca gyorssávjában, hanem a bokszban szerelték autójukat.
A versenygépek tempókülönbsége miatt a hátrébb levő gyors autók fokozatosan előretörtek: Alonso után Magnussen veszítette a pozíciókat, ideiglenesen Ocon állt a dobogóra, majd a korábban körhátrányban levő Bottas vette át a második helyet – megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, de 12 másodperces hátrányt kellett ledolgoznia a második Strollhoz képest.
Daniel Ricciardo nem zavartatta magát az élen: attól fogva, hogy Hamilton és Vettel kiállt az első pozícióból, 20 hibátlan kört teljesített, és végül 3,9 másodperces előnnyel megnyerte a versenyt. Bottas körönként több mint egy másodpercet dolgozott le Strollhoz képest, és az utolsó forduló kezdetén épp határon táncolt lemaradása. A finn azonban tökéletes befejezéssel érte utol a kanadait, a hosszú egyenesben pedig az erőteljes Mercedes legyorsulta a Willimast – 0,105 másodperccel a finné lett a pódium az élete első dobogóját szerző Stroll előtt!
Vettelt és Hamiltont is mindössze 0,212 másodperc választotta el: a negyedik és ötödik helyig jöttek előre plusz kiállásaik után, de helycsere nem történt köztük. Magnussen és Sainz mögött Alonso megszerezte a McLaren első pontjait kilencedik helyével, az utolsó egység pedig a csapattársát legyőző Pascal Wehrleiné lett. A futam végéig Perez és Raikkönen is kiállt a mezőny végéről, 13 autó ért célba Azerbajdzsánban.
Percről perce beszámoló a futamról itt olvasható.
Az Azerbajdzsáni Nagydíj eredménye:
Versenyző | Csapat | Hátrány | |
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 2:03:55.573 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 3.904 |
3 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 4.009 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 5.976 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 6.188 |
6 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 30.298 |
7 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 41.753 |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 49.400 |
9 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 59.551 |
10 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 1:29.093 |
11 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:31.794 |
12 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1:32.160 |
13 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1 kör |
14 | Kimi Raikkönen | Ferrari | kiesett |
- | Sergio Perez | Force India/Mercedes | kiesett |
- | Felipe Massa | Williams/Mercedes | kiesett |
- | Nico Hülkenberg | Renault | kiesett |
- | Max Verstappen | Red Bull/Renault | kiesett |
- | Danyiil Kvjat | Toro Rosso/Renault | kiesett |
- | Jolyon Palmer | Renault | kiesett |