Remélhetőleg, ez most nem csak üres ígéret, az energiavisszanyerő-rendszer terén értek el komoly haladást, még az erő pályára való átvitelére kell sokat összpontosítaniuk, de az eddigi teszteken az új erőforrás kimondottan biztató jeleket mutatott. Az új V6-os motor a megbízhatóság és a teljesítmény terén is előrelépést hozna. Montrealra már készen volt az erőforrás, de a Honda úgy határozott, inkább vár még a bevetéssel és további teszteknek vetik alá a motort, hogy lehetőleg elkerüljék az újabb blamát.
„Még nem sikerült olyan körülményeket teremteni az energiavisszanyerő-rendszer számára, mint egy versenypályán, erre pedig szükségünk van, mielőtt élesben próbáljuk. A működése jelenleg szinte kifogástalan, de a körülmények különbözőek voltak, szükségünk van arra, hogy megértsük, mi okozza a megbízhatóságbeli különbséget a pályán” – jelentette ki Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének vezetője.
„Tavaly sikerült megbízhatóvá tennünk a motort az energiarendszer terén is, meg kell értenünk, idén a pályára guruláskor mi különbözik a tavalyi évtől, nem könnyű. Vandoorne az FP2-n ismételten az MGU-H meghibásodásától szenvedett, egy korábbihoz tértünk vissza. Hogy miért? Már megvannak ugyan az újak is, de nem akartunk büntetést kapni. Ha a pályán hibásodik meg és cserélni kell, akkor büntetéssel nézünk szembe. Majd ha magabiztosan érezzük, hogy nincs vele gond, akkor építjük be” – tette hozzá a japán szakember.
Vajon ezek után újabb problémákkal szembesül a Honda, vagy végre ráleltek a megoldásra?