Nemrég jelentette be a Honda, hogy az MGU-H erőforráselem legfeljebb két futamot bír ki anélkül, hogy tönkremenne. Mivel egy évadban csak négyet lehet felhasználni rajtbüntetés nélkül, könnyen kiszámolható, hogy legalább öt, vagy hat versenyt kellene egy alkatrésznek bírnia. A kanadai versenyhétvége előtt sem számítanak sok jóra, mivel az ígért komoly motorfrissítés egyelőre várat magára.
Yusuke Hasegawa, a Honda főmérnöke és F1-es projektjének vezetője rövidtávon még nem, hosszabb távon azonban optimista. „A Kanadai Nagydíj mindig különleges számunkra. Mindig izgalommal teli és a versenynaptár egyik legnépszerűbb futama, csodálatos a légkör itt, főleg a rajongók miatt. A kanadai Honda-részleg miatt is fontos nekünk” – kezdte előretekintését Hasegawa.
„Jenson egyversenyes beugrása után újra a fedélzeten köszönthetjük Fernandót, a frissen szerzett Indy 500-as tapasztalatait követően. Ugyan nem sikerült győznie, de Alonso újra bizonyította, mennyire kivételes tehetség. Végig a győzelemért harcolt a legendás verseny folyamán, úgy vezetett, mintha világ életében oválpályán versenyzett volna” – dicsérte versenyzőjét a japán szakember.
„Ugyan a körítés gyönyörű a Gilles Villeneuve pályán, ez a lóerő-igényes aszfaltcsík egyáltalán nem fekszik nekünk jelen helyzetünkben. Rengeteget számít a motorerő, ami nem az erősségünk, sok a kigyorsítás alacsony sebességről, ahogy a hosszú egyenesek is jelen vannak. Nincs kétségem, hogy ismét nehéz hétvége elé nézünk. De sosem fogjuk feladni, tovább dolgozunk gőzerővel, hogy előrelépjünk, nem számít, mennyire nehéz és nagy a kihívás most számunkra” – zárta gondolatait a jövőbe tekintve Yusuke Hasegawa.