Jenson Button izgatottan várta beugrását Monte Carlóban, ahol egy verseny erejéig helyettesíti az Indianapolisban, a híres 500 mérföldes futamon rajthoz álló Fernando Alonsót a McLarennél. Sajnos azonban Jensont sem kerüli el az idei Honda-átok, két erőforrás-elemet is cserélni kell az autójában, így szinte biztosan a mezőny legvégéről vághat neki a versenynek.
A második edzés után jött rá a Honda, hogy probléma van a brit pilóta motorjával és mivel gyors megoldást nem találtak az erőforrás hibájára, cserére volt szükség. Pedig egyébként jól indult Button hétvégéje, több mint fél éves kihagyása után azonnal felvette a tempót és a 12. leggyorsabb kört teljesítette a második szabadedzésen. A 2009-es világbajnok nem titkolta, hogy a pontszerzés a célja.
Az MCL32 meghibásodása és az ebből következő rajtbüntetése azonban szinte biztosan megfosztja ennek lehetőségétől, mivel Monte Carlóban a mezőny végéről rajtolni a pontszerzési esélyek óriási megcsappanását jelenti, ezen a pályán gyakorlatilag lehetetlen előzni, főleg száraz körülmények között. Buttonnak innentől csodára, kaotikus futamra és változó körülményekre lenne szüksége, hogy az idei McLaren-Hondával meglegyen a pontszerzés.
Button autójában az MGU-H és a turbófeltöltő szorult cserére, mindkettőből az ötödiket használja idén (mivel Alonso már négynél járt és ez kvázi az ő versenyautója), így járt a rajtbüntetés. Egyébiránt Fernando Alonso azonnal bólogathat magában, hogy jól döntött azzal, hogy az Indy 500-at választotta idén, mert hiába fekszik jobban a McLarennek a monacói pálya karakterisztikája, vélhetően ő sem tudott volna pontot szerezni a mezőny végéről.