Mikor a Formula-1 egyik legsikeresebb műszaki szakembere, Adrian Newey 2014 végén bejelentette visszavonulását – mint később kiderült, erről nincsen szó, csupán feladatait csökkentették –, a Red Bull nem nevezett ki új technikai igazgatót, hanem több műszaki szakember között osztották szét Newey felelősségkörét: Rob Marshall a mérnökigazgató, Dan Fallows az aerodinamikáért, Paul Monaghan az autó műszaki megoldásaiért, Pierre Waché pedig teljesítményéért felel.
Hogy be tudják-e tölteni négyen Newey helyét, talán megválaszolja, hogy az 58 éves szakember újra nagyobb szerepet kapott a tervezőrészlegen, Christian Horner megfogalmazása szerint doktorként tekintenek rá.
„Én hátraléptem, de az nyilvánvalóvá vált, hogy az autó nem hozza a teljesítményt a szétdaraboltabb, bizottsági működés alatt” – fogalmazott az Autosportnak Newey. „A csapat irányába való kötelességemként elég elfoglalt lettem a második teszt óta, jobban belefolyok a dolgokba, hogy meglássam, miben segíthetek. Nem akarok hosszabb távon ezzel foglalkozni, de boldogan megteszem egy ideig.”
„Egyértelműnek tűnik, hogy a visszalépésem után kialakult rendszer működött az előírások stabilitásának időszakában, de ez a bizottsági szemlélet nem válik be egy nagy szabályváltozáskor. Ezt fontolóra kell venni a jövőben” – vonta le a konzekvenciát Newey, megmagyarázva, miért nem jelentkeztek a problémák tavaly, mikor még a 2014 és 2016 közötti szabályrendszer volt érvényben.