DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 20. hétfő
F1

Együtt tesztel két F1-es csapat Imolában a hét során

A hazai pályán köröző Racing Bulls mellé a Sauber is betársul a keddtől csütörtökig zajló TPC-teszten. Hülkenbergék pályaidejét 1000 kilométerben korlátozzák az új szabályok.

A Racing Bulls és a Sauber több napra kibérelte az Enzo és Dino Ferrari nevét viselő olaszországi versenypályát, ráadásul korábbi autóval zajló TPC-tesztjeik között átfedés lesz az Autosport beszámolója szerint.

A Racing Bulls, melynek bázisa Faenzában, Imolától 15 kilométerre található, háromnapos tesztet szervezett Yuki Tsunoda és az újonc Isack Hadjar számára, keddtől csütörtökig. A páros a csapat 2023-as modelljét, az AT04-et terelgeti majd.

Szerdától azonban nem lesznek egyedül, két napra csatlakozik hozzájuk a Sauber stábja is Nico Hülkenberg és a szintén debütáló Gabriel Bortoleto párosításával. A svájci alakulat 2022-es autóját, a C42-t viszi Imolába. Mind a négy versenyző az Abu Dhabi szezonzárót követő teszt után ül újra F1-es autóba.



A tervekbe az időjárás még közbeszólhat, mivel az előrejelzés esőt jósol a szerdai és csütörtöki napokra.

Lesz még egy hasonló körözés a héten, szintén Olaszországban, amelyre jóval nagyobb figyelem irányul majd, mint az imolai gyakorlásra. Lewis Hamilton, aki decemberben még nem tesztelhetett Mercedes-szerződése értelmében, jól dokumentált hétfői első ferraris munkanapját követően várhatóan szerdán ül F1-es Ferrariba Fioranóban, hacsak az eső miatt nem szervezi át a tesztet a Scuderia. Az Autosport beszámolója szerint Hamilton 2022-es autót vezet, bár más források a 2023-as modellt említették.

1000 kilométer TPC-teszt engedélyezett

Mindhárom csapat esetében két vagy három évvel ezelőtti autókat említettünk. A Formula-1-es teszttilalom a két évnél frissebb konstrukciókra vonatkozik, a kétéves vagy annál régebbi autókkal végzett gyakorlás úgynevezett TPC-tesztnek minősül. Ez korábban nem volt korlátozva, 2025-től azonban szabályokat vezettek be, hogy megakadályozzák a releváns elemek tesztelését az állandó versenyzőkkel TPC-teszt mögé bújva.

A Sauber 2022-es autója még Alfa Romeo C42-ként futott

Az új szabály értelmében a mezőny állandó tagjai legfeljebb 1000 kilométernyi TPC-tesztet teljesíthetnek maximum négy napra osztva – ezt a Ferrari várhatóan már az előszezonban kimeríti Hamiltonnal, aki Fiorano után Barcelonában is vezetni fogja a korábbi Ferrarit.

Akadt csapat, amely a korlátozás miatt már a TPC-szabályt is megkerülte, hogy újonc versenyzőjének még több kilométert biztosítson: a Mercedes 2020-as autójába ültette Andrea Kimi Antonellit, amely már történelmi modellnek számít, így a THC-tesztelés korlátlan szabályai érvényesek rá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: