Az egyértelmű, hogy Lewis Hamilton volt a hétvégi Spanyol Nagydíj legnagyobb nyertese, hiszen az elrontott rajt után remek stratégiával, nagyszerű versenyzéssel aratott borzasztóan fontos futamgyőzelmet, ezzel csökkentette a hátrányát Sebastian Vettel mögött. A brit pilóta idei második sikerét jegyezte és az oroszországi gyengélkedést teljességgel maga mögött hagyta: az időmérőn magabiztosan megverte Bottast, megszerezte a pole-pozíciót és kihozta a maximumot a lehetőségeiből.
Nem csak őt érdemes pozitív oldalon kiemelni a hétvége után, három további pilóta is mindenképpen említést érdemel. Az egyik természetesen Pascal Wehrlein, aki elképesztő teljesítményt nyújtott és pontot szerzett a mezőny leggyengébbjének tartott Sauberrel: ugyan a stratégiája is jól működött, de olyan tempóra volt képes, amelyre egyáltalán nem lehetett számítani ettől az autótól. A fiatal pilóta ezzel üzent a Mercedesnek, talán üzent a Force Indiának és mindenképpen üzent a kritikusainak, akik megtalálták, miután kihagyta az első két futamot.
Ha viszont valakinek még sem kell Wehrlein teljesítményével és az üzenetével foglalkozni, az éppen a Force India, hiszen a csapat minden várakozást felülmúlva oktatja le eddig a középmezőnyt és jelenleg közelebb áll a harmadik Red Bullhoz, mint az ötödik Williamshez. Bob Fernley-ék úgy érkeztek meg Barcelonába, hogy a nyers tempót tekintve is fel akartak lépni a negyedik helyre, mert eddig általában vasárnaponként teljesítettek csak felül és ezt a célt el is érték is azzal, hogy mindkét pilótájuk ott volt a Q3-ban. Ezt aztán egy negyedik-ötödik hellyel fejelték meg a futamon, Perez sorozatban tizenötödször szerzett pontot, Ocon pedig eddig minden versenyén ott volt a legjobb tízben és pályafutása legjobb eredményét szállította - a fiatal pilóta is parádézik eddig, de amit csapatként művelnek, arra nehéz szavakat találni.
Ha viszont vannak győzteseink, akkor értelemszerűen vannak veszteseink is és természetesen ezt a sort Valteri Bottasszal kell kezdenünk. A finn két remek hétvége után, magabiztosan érkezett meg Barcelonába, de egyrészt kikapott az időmérőn Hamiltontól és Vetteltől is, majd az első kanyarban történt ütközés után sokkal lassabb volt, mint a két élpilóta - aztán megadta magát a Mercedes és végül nullázott. Ugyan az előző két versenyhétvége után úgy tűnt, hogy maximálisan felvette a kesztyűt Hamiltonnal és elhallgathatnak a második számúságát firtató kérdések, most ismét terítéken van a téma - sőt, maga Toto Wolff hozta fel a futam után, hogy "nagy a különbség, de még korán van." Ez nem hangzik jól...
Szintén vesztes a Williams, amelynek eddig nagyon nem jönnek össze a dolgai, Lance Stroll továbbra is képtelen bizonyítani és Felipe Massára is rájár a rúd - ez a nullázás nagyon komoly hátrányba sodorta őket a Force Indiával szemben. Sem a pilótapáros, sem összességében a csapat nem teljesít jól eddig és ha egy-két futamon belül nem javulnak fel jelentősen, akkor a konstruktőri negyedik helytől nagyon messze kerülnek.
Végül meg kell itt említenünk most már Stoffel Vandoorne-t is, akit eddig a földbe döngöl Fernando Alonso és erre az elképesztő hetedik rajthellyel még rá is pakolt a spanyol. A fiatal belga hiába mutatkozott be remekül tavaly, hiába volt ünnepelt sztár a GP2-ben, az idei McLarennel nem tud mit kezdeni, igaz, újoncként ennél hálátlanabb feladatot aligha kaphatott volna: egy használhatatlan autó és egy bombaformában lévő, világklasszis csapattárs. A gondjait ráadásul tetézte a verseny során elkövetett érthetetlen hibája, amellyel Monacóra is hátrányba hozta magát.