Lewis Hamilton győzelme egy szinte hihetetlen sorozatnak vetett véget Barcelonában: az elmúlt tíz évben, 2007 és 2016 között tíz különböző győztese volt a Spanyol Nagydíjnak, amihez hasonlót sem pálya, sem nagydíj nem tudott még produkálni tíz egymást követő évben. A 11 különböző győzteshez Bottas vagy Ricciardo sikerére lett volna szükség, viszont Hamilton aratta le a babérokat, aki 2014-ben ezt már megtette.
Egy másik különös jelenségből viszont már-már tradíció lesz: a 2016-os Spanyol Nagydíjon az első körben összeütközött és kiesett a 2015-ös verseny első két helyezettje (Hamilton és Rosberg), az idein pedig ugyanígy járt az a két pilóta, akik 2016-ban futottak be az 1. és 2. pozícióban (Verstappen és Raikkönen). Ez alapján 2018-ban Hamilton és Vettel elsőkörös ütközésére kell felkészülni.
A Spanyol Nagydíjon csupán három versenyző teljesítette mind a 66 kört, hiszen Hamilton mögött csak Vettel és Ricciardo ért célba körön belül. Persze ezen rendkívül alacsony szám eléréséhez szükség volt a három csapattárs kiesésére, viszont elmondható, hogy a 2008-as Brit Nagydíj óta nem fordult elő, hogy a negyedik helyezettel bezárólag mindenki körhátrányba kerüljön. Azt az esős futamot szintén az őrült tempót diktáló Lewis Hamilton nyerte, száraz versenyen pedig éppen egy évtizeddel ezelőtt, 2007-ben Monacóban fordult elő hasonló, amikor Alonso, Hamilton és Massa értek csak be körön belül.
Hamilton, Vettel és Ricciardo korábban csak egyszer osztoztak közösen a dobogón, méghozzá a 2014-es Szingapúri Nagydíjon, ahol ugyanilyen sorrendben futottak be. Ricciardo a tavalyi, zűrösen végződő Mexikói Nagydíj óta első dobogóját szerezte, viszont Austin óta először fel is állhatott rá.
2012 óta első alkalommal nem sajátította ki a Mercedes a teljes első rajtsort a Spanyol Nagydíjra, Hamilton azonban megszerezte 64. pole-pozícióját, így már csak egyetlen egy hiányzik neki ahhoz, hogy beérje Ayrton Sennát az örökranglista második helyén. Egy másik mutatóban, a mesterhármasok tekintetében viszont a brit éppen most ugrott fel az egyedüli második helyre, hiszen 12. alkalommal lett övé a pole, a győzelem és a leggyorsabb kör is egy futamon, ezzel maga mögött hagyta Jim Clarkot. Michael Schumacher beéréséhez azonban még 10 mesterhármasra lenne szüksége.
És még egy kis Hamilton, aki szombati alakításával az F1 250. brit rajtelsőségét is megszerezte. Magasan Nagy-Britannia a csúcstartó ebben a mutatóban, a második helyezett németeknek csak 156 pole-juk van eddig. Az 50. brit pole-t John Surtees zsebelte be, a 100.-at James Hunt, a 150.-et Nigel Mansell, a 200.-at pedig szintén Hamilton.
A tavalyi Malajziai Nagydíj óta először történt meg, hogy nem az a pilóta nyerte a futamot, aki a legtöbb körben az élen állt: Hamilton 31 kört vezetett, a végül alulmaradó Vettel azonban 32-t.
Két versenyző is F1-es karrierje legjobb eredményével rukkolt elő Barcelonában, méghozzá a tavalyi évet a Manornál csapattársként töltő Esteban Ocon és Pascal Wehrlein. Ocon 5. helye különösen megsüvegelendő, de Wehrlein 8. pozíciója is hasonlóan nagy hőstettre vall a Sauber formájának ismeretében.
A Force India egyébként csapatként is története egyik legjobb eredményével büszkélkedhetett a 4. és 5. helyen célba érve. A mostani 22 pontnál többet csak tavaly Monacóban (23), és 2014-ben Bahreinben (25) szereztek.
A silverstone-iak két pilótája ezzel folytatta remek sorozatát: Perez már zsinórban 15. pontszerzését jegyezte, Ocon pedig 14 futam óta - vagyis az F1-ben még soha - nem esett ki.
Fernando Alonso ugyan csak a 12. lett, de az ő szempontjából már ez is különlegesnek mondható: a spanyol idén először ért célba egy futamon.
Kevin Magnussen 11. rajthelye elsőre talán nem hangzik kimagaslóan, mégis ez volt a legjobb rajthelye a 2014-es szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj óta. Azóta egy évet kihagyott, tavaly pedig a Renault ennyire sem volt képes alatta.
Danyiil Kvjat karrierje leggyengébb időmérős eredményét állította be, hiszen csak a 20. helyre kvalifikált, onnan viszont a 9. pozícióig jött fel, ami nem csak a legjobbja Barcelonában, de a legelőkelőbb helyezés, amit a Toro Rosso színeiben valaha elért. Már hatszor vezette a faenzaiak autóját a két pontot érő pozícióba, de ennél előrébb csak a Red Bull-lal jutott.