DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Egyforma motort szállít a Renault minden csapatának?

Helmut Marko elégedett a Szocsiban szerzett 5. hellyel, az erőforrással egyelőre még nagyon nem. A gyári Renault időmérős teljesítménye után felmerült a gyanú, hogy a kliens csapatok nem ugyanazt a motort kapják.

A Red Bull versenyautójában kétszer is tönkrement a vízpumpa, Ricciardónak pedig fékhiba okozta a vesztét. Ezek után nem lehet elégedetlen jelen körülmények között a bikák F1-es tanácsadója a Verstappen által megszerzett ötödik pozíció miatt. Az Auto Motor und Sport kérdezte Markót.

Barcelonába teljesen új Red Bull autó érkezik, amiről úgy hírlik, jóval erősebb lesz. Mire számíthatunk a csapattól a következő nagydíjtól? „Már a szezon előtt tudtam, nagyjából mire számíthatunk javulás terén, de ezeket Barcelonában remélem, az időmérőóra is bebizonyítja”

„Hogy mi a helyzet az erőforrással? Ameddig a Renault nem lép túl a megbízhatósági gondokon, addig nem tudjuk folytatni a fejlesztéseket, ez pedig jókora hátrányt okoz nekünk”

A Red Bull ugyanazt az erőforrást kapja, mint a gyári Renault?


A gyári Renault csapata erősebb motort használhat, mint a franciák ügyfelei? Esetleg az üzemanyagban rejlik valami trükk? „Igen, az üzemanyagunk különbözik, de a Renault azt ígérte, hogy teljesen egyforma erőforrásokat kapunk, mint a gyári csapat. Azt az egyet nehéz viszont kilogikázni, hogy az időmérő edzéssel mi a helyzet. A kvalifikáción Hülkenberg mindig nagyon közel van a legjobb köridejével a miénkhez, utána azonban a versenyen körönként rájuk verünk másfél másodpercet. Kérdés, hogy ez esetleg kisebb leszorítóerőre vezethető vissza, esetleg Hülkenberg ennyire zseniális az időmérőkön. De nem látok ebben semmi összeesküvés-elméletet” – nyilatkozta Helmut Marko.

Marko azt is hozzátette, hogy még mindig a Mercedesé a legjobb motor, még a DRS sem volt elég ahhoz, hogy az egyébként erős Ferrari felvegye vele a versenyt. A tanácsadó szerint a rajtnál jól megfigyelhető volt, amikor start-üzemmódba kapcsolták a német erőforrást, hogy elhúzott (Bottas) az első kanyarig mindenki mellett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: