Némi optimizmust lehetett érezni a wokingi istállón a jelen körülményekhez képest kiemelkedően sikeres bahreini második tesztnapot követően, amikor is Vandoorne 82 kört tett meg az autóval gond nélkül és mindössze nyolc tized másodperccel ment lassabban, mint a napi leggyorsabb Bottas. Ez azonban Szocsiban egyáltalán nem látszott.
Stoffel Vandoorne már pénteken bánkódhatott, motorproblémák miatt turbófeltöltőt és MGU-H elemet kellett cserélni az autójában, ez pedig neki már idén az ötödik (a negyedik nagydíjhétvégén!), ami több, mint az egész évi megengedett keret, 15 helyes rajtbüntetéssel számolhattak a versenyre. Az időmérőn nem jutott túl a Q1-en, Fernando Alonso éppen hogy továbbment, ám a harmadik szakaszba bejutni teljesen esélytelen volt. Az autó rettentően lassú volt, ezt tetézte az újabb motorhiba a vasárnapi futam felvezető körében, így már a rajtnál sem állhatott ott a kétszeres spanyol világbajnok. Érthetően nagyon csalódott volt Alonso, hogy a startig sem jutott el a McLaren-Honda, erről már a futam közben beszélt.
Stoffel Vandoorne sem zárt sokkal jobb napot. „A 14. hely messze a lehetséges legjobb eredmény, amit elérhettünk. Jól rajtoltam, de ki kellett kerülnöm az első kanyarban történt balesetet, ami miatt öt másodperces büntetést kaptam, mert az időellenőrző pontot kihagytam abban a kanyarban. Igaz, nem hinném, hogy bármin is változtatott az eredmény tekintetében. Normális verseny volt, a saját tempónkat futottuk, jelenleg ez a maximum, mindent kihoztam. A 14. hely remek visszajelzése annak, hol is állunk most. Fernando el sem tudott rajtolni, ami mutatja, hogy nagyon sok munka áll még előttünk, ez már zsinórban a második futam, ahol már a rajtnál sem állt ott mindkét McLaren, a megbízhatósági oldal is sebezhető még mindig. De legalább célba értünk. Sokat kell még tanulnunk, a tempó tekintetében pedig biztosan nem vagyunk elég gyorsak” – nyilatkozta Vandoorne a versenyt követően.