A tavalyi szezon során többször megnéztük, hogy állna a privát csapatok bajnoksága a Formula-1-ben, ha megvalósítanák azt a tavaly a Stratégiai Csoportban felmerült elképzelést, miszerint kiírnának egy B-ligát a gyári támogatás nélküli csapatok számára. Természetesen csak találgatni lehet azzal kapcsolatban, hogy hogyan valósulna meg ez az elképzelés, ha megvalósulna egyáltalán, mi mindenesetre egy olyan verziót vázoltunk fel, ahol a „másodosztály” küzdelmeiben a három gyári csapat és a gyári támogatással bíró McLaren mellett az elmúlt évek eredményei alapján a Red Bull sem vehet részt – hasonlóan ahhoz, ahogy egyes privát alakulatokat annak idején a Yokohama Trophyból is kizártak a WTCC-ben.
A Force India, a Williams, a Toro Rosso, a Haas és a Sauber részvételével zajló versengés legjobbja tavaly Sergio Perez volt, idénre viszont kicsit változtattunk a pontrendszeren: mivel a Manor kiesésével a „privát bajnokság” résztvevőinek száma 10-re csökkent, annak érdekében, hogy a célba érés ne jelentsen automatikus pontszerzést minden esetben, a 2010 előtti F1-es értékelési rendszert alkalmazzuk a résztvevők sorrendjének kialakításához.
A pilóták versenyében a két futam után vezető Sainz bahreini kiesésének köszönhetően visszaesett a harmadik helyre, így az első pozíciót a két "bajnokesélyes", Perez és Massa foglalta el. Mind a három éllovas jócskán előzi csapattársát, a csapaton belüli harc egyelőre csak a Haasnál, illetve a sereghajtó Saubernél mondható szorosnak.
Épp ennek köszönhető, hogy a Haas a csapatok versenyében legalább valamelyest tartja a lépést a Toro Rossóval és a Williamsszel annak ellenére, hogy már három kiesést voltak kénytelenek elkönyvelni - a Wiliams esetében pedig azt láthatjuk, talán még szembetűnőbben, mint az "igazi" pontversenyben, hogy mennyire sokba kerül egy csapat számára az, ha csak az egyik versenyzője képes pontot szerezni.
Lássuk végül az alternatív bajnokság statisztikáit: