Ideiglenes megoldásként tehát a Renault a 2016-os MGU-K rendszert használja, ez igaz a gyári csapatra és az összes istállóra is, akik a Renault-tól kapják az erőforrást. A francia gyártó teljesen új energiavisszanyerő-rendszert fejlesztett ki az áttervezett 2017-es motorjához, de az erőforrással ellátott istállók, tehát a gyári csapat, a Red Bull és a Toro Rosso is ennek az alkatrésznek a meghibásodásával küzdöttek a barcelonai teszt során.
A Renault már eleve úgy ment Spanyolországba, hogy tudomásuk volt a problémáról, számítottak is rá. Akkor még azt gondolták, a két hetes teszt során találnak megoldást a motorhibára, de ez végül nem sikerült. Nem készültek el a javított változattal Ausztráliára, így inkább a 2016-os tervezésű alkatrészt szerelték be az autókba, ezzel jócskán megnövelve az esélyét a célba érésre.
„Mindössze 10 nap állt rendelkezésünkre az utolsó tesztnap és Melbourne között, nem volt reális esélyünk a hiba teljes körű kijavítására. De ez az ideiglenes megoldás kézenfekvő volt, hogy a tavalyit használjuk” – közölte a Renault technikai igazgatója, Remi Taffin.
Taffin azt is elmondta, hogy a francia gyártó most is folyamatosan dolgozik a 2017-es egység kijavításán, de vélhetően ezt egyelőre nem vetik még be, mivel megvárják vele a szezon első motorfrissítésének időpontját. „A következő alkalom, amikor újra az idei MGU-K-ra váltunk, az ötödik, vagy hatodik verseny lesz, amikor egyébként is friss motort szerelnének be csapataink. Ez némi súlytöbbletet jelent addig, néhány kilogrammot” – fejezte be nyilatkozatát Taffin.
Ez tehát annyit jelent, hogy a Renault-erőforrást használó istállók a régi MGU-K egység miatt nagyjából 5 kilogrammal nehezebb versenyautóval rendelkeznek majd és némileg gyengébb is a régi design. Ez a helyzet a várakozások szerint májusig, a Spanyol Nagydíjig tart majd.