Igaz, Alonso általában nem fogja vissza magát, ha kritizálásról van szó és a 2015-ös elhíresült „GP2-es motor” felcsattanását követően most is kiosztotta az erőforrást annak gyengesége és megbízhatatlansága miatt. Némi pozitívumot viszont mégis talál az azóta eltelt két évben. Szerinte a motor az elmúlt két évben fejlődött annyit, hogy az jó alap legyen egy későbbi jó eredményhez. De az erőforrást minél előbb felül kell vizsgálni, hogy a problémákat megoldják.
„Véleményem szerint nem azonos a két szituáció. 2015-ben egyáltalán nem álltunk készen a tesztelés kezdésekor, a Honda szinte semmit sem tudott a saját motorjáról az évad elején. Ma már rengeteg információval rendelkeznek a japánok az elmúlt két évadból. Szerintem már a felmerült problémákra nagyjából a válaszok is megvannak számukra a kétéves tapasztalat miatt” – szólt némileg dicsérő hangon Alonso a Hondáról.
Annak ellenére, hogy a spanyol élesen kritizálta az erőforrást a folyamatos lerobbanásai és a közel 40 km/órás végsebesség-lemaradása miatt, a kétszeres világbajnok úgy érzi, a motor bizonyos részei már elég jók, csak két-három területen vannak lemaradásaik.
„Az elektromos motorunk szerintem remek – hasonlóan, vagy akár pontosan annyira, mint a legjobbaké. Az egyenesek végén, a féktávokon jól viselkedik. A stratégia, a motor nyomatéka és a sebességváltás gyorsasága szintén kiváló. Ez 2015-ben egyáltalán nem így volt. Az alapokat már letettük, de két-három területen még homályos a helyzet, ezekben kell sokat fejlődnünk. Ha ez megvan, jobb lesz a helyzetünk már Ausztráliára is, utána pedig keményen kell dolgozni, hogy már idén versenyeket nyerhessünk” – folytatta bizakodva Alonso.
Nemrég felröppent a hír, hogy a McLaren megkereste korábbi motorszállítóját, a Mercedest, de egyik fél részéről sem érkezett sem hivatalos megerősítés, sem cáfolat. A Honda azonban azóta már kijelentette, hogy teljes mértékben elkötelezett mind a McLaren, mind a Formula-1 iránt.