A 2017-es szabályváltozások alapján a csapatoknak teljesen új autókat kellett építeniük, a McLaren motorpartnere, a Honda pedig úgy döntött, erőforrását is áttervezi, hogy kockázatvállalással közelítse meg a riválisokat. Eredménytelenül, hiszen a McLaren az eredménylista végén kullogott az első barcelonai gyakorláson, a Honda-motor pedig kétszer is elromlott. „Barcelonába érkezvén kissé magasabbak voltak az elvárásaink, de a hét nem úgy alakult, ahogy szerettük volna. Japánban ki kell vizsgálni, mi okozta a problémákat, melyekre egyáltalán nem számítottunk, és egészen biztosan a Honda sem” – nyilatkozott Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója.
„Sokkal jobban állunk, mint tavaly, de őszintén szólva nem könnyű megfelelni saját és rajongóink elvárásainak – három év után” – mondta a formula1.com-nak Boullier, elmagyarázva, miért olyan nehéz a felzárkózás a hibrid motorszabályok között: „Az erőforrás sokkal meghatározóbb a teljesítményre nézve, mint korábban. A múltban 30-40-50 lóerős lemaradást kompenzálhattál egy jó karosszériával. A mostani motoroknál azonban nem csupán lóerőkről beszélünk, hanem az energia visszanyerésének és visszaforgatásának minőségéről, ennek stratégiájáról – és ezt csupán tavaly fedeztük fel.”
„Ez az a terület, ahol a Mercedes még mindig előbbre jár, mivel ők mindenki más előtt rájöttek. Ez az oka, hogy a különbségek nagyobbak, mint a múltban” – magyarázta Boullier, majd kijelentette, hogy a Honda még mindig több éves lemaradásban van riválisaihoz képest: „Három évvel vannak a többiek, a Mercedes, Renault és Ferrari mögött, akik már 2010-ben kezdtek. Ráadásul egy létező struktúrával indultak, hiszen már akkor F1-es motorokat gyártottak.”
„A Honda 2013-ban döntött úgy, hogy visszatér a Formula-1-be, és a nulláról indult, üres épületekkel! Mindent meg kellett vásárolniuk, és megtalálniuk a megfelelő embereket. Hogy őszinte legyek, olyan gyártók is küszködnek, akiknek hét év a rendelkezésükre állt, pedig a Honda négy évvel később kezdett. Ezek az egységek annyira komplikáltak, hogy muszáj követni egy folyamatot, és lépésről lépésre kell haladni. Sajnos nem lehet rövidíteni” – mondta a francia, szavai alapján pedig elgondolkodunk rajta: ha a Honda még azóta is a három év lemaradást nyögi, akkor remény sincs arra, hogy valaha beérje a többieket?