A Mercedes a teszt során minden nap két pilótát vet be: kedden Lewis Hamilton kapta a délelőtti, Valtteri Bottas a délutáni műszakot. A két versenyző együttesen 166 kört teljesített, ám eltérő programon voltak. Lewis Hamilton autójára például szuperlágy abroncs is felkerült, amellyel végül csak 23 ezredmásodperccel maradt el Kimi Raikkönen legjobbjától.
„Nem tettem meg ma rengeteg kört, de igazán jó volt az érzet az autóban” – áll a csapat sajtóközleményében. Hamilton szerint a W08 többre képes, mint amit eddig láttunk. „Azt hiszem, a fejlesztés terén megtettünk néhány fontos lépést. A gyorsköröm tempós és rendezett volt. Még nem igazán sikerült kiaknáztunk az autó potenciálját, de jó alapokat építünk. Az abroncsok szemlátomást sokkal jobban bírják, mint korábban, így jobban nyomhatjuk, keményebben küzdhetünk minden egyes körben, ami jó lépés a megfelelő irányba.”
Vele ellentétben Valtteri Bottas szinte végig közepes abronccsal körözött – emiatt szerepel neve csak a hetedik helyen, két másodperccel lassabb körrel Hamiltonnál –, azonban a mezőnyből elsőként versenyszimulációt teljesített. Volt neki egy megpördülése is, amely során nekivágódott a falnak, de a gumi tompította az ütközést, így a Mercedes nem sérült.
„Trükkös volt a szeles viszonyok között, de biztos vagyok benne, hogy tanulhatunk az adatokból. Volt egy kis kicsúszásom, de semmi komoly. Az autó hátulját veszítettem el a hátszél lökése miatt, amely váratlanul ért. De teszten vagyunk, ahol a cél megtalálni a határokat” – értékelt a finn pilóta.