Hamarosan a pályán is ki fog derülni, hogy igazuk van-e azoknak, akik kevesebb előzéstől félnek 2017-ben: mindezt annak ellenére, hogy az utóbbi időben Kevin Magnussen, vagy éppen a Pirelli is úgy vélekedett, hogy jobb lesz a versenyzés. Most a Red Bull több szakembere állt be a pozitív véleményt megformálók sorába, a szélesebb autók által generált nagyobb ellenállást felhozva ellenérvként.
„A 2017-es autók egyértelműen agresszívabbak lesznek, szélesebbé, izmosabbá válnak, és ott vannak a szélesebb abroncsok is” – nyilatkozta Pierre Wache, a Red Bull teljesítményért felelős főmérnöke a Motorsport.com-nak. „Abból, hogy az autók szélesebbek lesznek, következhet az, hogy a nehezebb lesz előzni. Mindazonáltal, az aerodinamikai hatásnak és az ellenállásnak köszönhetően minél több időt töltesz az egyenesekben, annál könnyebb lehet majd elmenni a másik mellett.”
Az aerodinamikáért felelős Dan Fallows így vélekedett: „Egy autó minél nagyobb leszorítóerőt generál, a többiek annál jobban befolyásolják az ellenállását” – mondta a szakember. „Ez azt jelenti, hogy az autók közelebb mehetnek egymáshoz az egyenesben, kihasználhatják a szélárnyékot, így valójában könnyebbé válhat az előzés.
Paul Monaghan, az autóért felelős főmérnök a Pirelli abroncsainak szerkezetében történt változásokat emelte ki hasznos faktorként. „Ha a gumik tartósabbak lesznek, mint a korábbi években, úgy vélem, változni fog a versenyzés képe – és nem feltétlenül a rossz irányba. Szerintem jobb lesz, és úgy vélem, több előzést láthatunk majd” – mondta a brit.