DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Kevesebb lesz az előzés, de több az igazi

Ezzel vigasztalják a Pirelli vezetői az F1 rajongóit. A gyorsabb autók számos előzési lehetőséget elvesznek, ugyanakkor előtérbe fognak kerülni a „valódi” pozícióváltások.

Egyre több szkeptikus véleményt hallani a Formula-1 2017-es szabályváltozásairól: több korábbi mérnök is arról beszélt, hiba volt a leszorítóerőt és tapadást növelni, az pedig nagyot téved, aki úgy gondolja, idén összerázódhat a mezőny. Mivel az autók gyorsulnak a kanyarokban, könnyen belátható, hogy előzési lehetőségek vesznek el, a gumiszállító Pirelli azonban egy pozitívumra is rámutatott: a megmaradt előzések inkább lesznek valódiak, mint mesterkéltek.

„A logika azt diktálja, hogy kevesebb előzési manőver lesz, de ezek igaziak lesznek” – mondta Mario Isola, az olasz cég versenymenedzsere a spanyol Marcának. „Nem kell órákon át vitázni arról, hogy egy megmozdulás valódi vagy segített volt. Persze a show nem csupán az előzésekről szól” – emlékeztetett.



Az előzések jelentős hányada a taktikai különbségekből fakad: egy többször kiálló, lágyabb gumikat használó versenyző könnyedén áthámozza magát a keményebb abroncson haladó, lassabb társakon. Idén ezek a lehetőségek is csökkenni fognak:

„Kevesebb bokszkiállásra számítok” – nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli motorsportfőnöke. „Az autók gyorsabbak lesznek, a versenyzők a határon fognak haladni, hibákat követnek el, és ebből kifolyólag láthatunk majd előzéseket. Pont úgy, ahogy lennie kell. Újra igazi világbajnoksággá válik a verseny” – magyarázta meg, mit értett Isola igazi előzések alatt. Bár az egyhangúbb taktikából kevésbé fordulatos versenyek fakadnak, Hembery úgy véli, a nézők számára inkább vonzóbbá válnak a futamok: „Egyszerűbben megérhetőbbek, átláthatóbbak lesznek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: