Lassan egymásnak adják a kilincset a sajtóban azok az egykori és jelenlegi szakemberek, akik szerint az átalakított aerodinamikájú 2017-es autók nem hogy izgalmasabb versenyzést tesznek lehetővé, de még jobban széthúzzák a mezőnyt. Legutóbb Luca Furbatto, a Manor mérnöke vélekedett úgy, hogy továbbra is a nagyobb, pénzesebb csapatok fogják uralni az F1-et, akárcsak eddig, most pedig a Williams egykori technikai igazgatója, Patrick Head vélekedett hasonlóan: „Ha valaki azt gondolja, hogy ezek a szabályok szorosabb versenyzést tesznek lehetővé, bizonyára kő van az agya helyén” – idézte a szakembert a Motorsport.com.
„Bármikor, ha történik egy nagyobb szabályváltozás, az előny mindig a nagycsapatoknál lesz. Mégpedig azért, mert nagyobb forrásokból gazdálkodhatnak, sokkal nagyobb kapacitásuk van arra, hogy párhuzamosan fejlesszék aktuális és következő évi modelljeiket. Ha 750 emberrel dolgozol, akkor a Force India teszem azt 300 munkavállalójával szemben persze hogy a nagyobb munkaerővel rendelkezők kerülnek ki győztesen a versenyből” – mondta Head, hozzátéve, hogy bár aerodinamikai módosítás történt, sokkal nagyobb hangsúly lesz idén az erőforrásokon.
„Semmi kétség afelől, hogy az autók ellenállása sokkal nagyobb lesz majd. Ami viszont fontosabbá teszi a motorerőt, az a leszorítóerő növelése, hogy mennyi időt töltesz padlógázon, és mivel idén ez az érték is nagyobb lesz, a jobb teljesítmény miatt előnybe fogsz kerülni.” Head egyelőre szkeptikus azt illetően, hogy jobb lesz-e a versenyzés idén, avagy sem. „Ha olyan formulát akartak, amellyel nő az előzések száma a mesterséges megoldásnak számító DRS nélkül is, akkor csökkenteni kellett volna a leszorítóerő mértékét – de éppen az ellenkező irányba indultak el. Várjuk ki a végét, de ha nem fog összejönni, akkor talán mást próbálnak majd meg.”