DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

A Renault már idén utolérheti a Mercedest

Bár a franciák F1-es motorjait használó Red Bull kétszer is második helyig jutott a hibrid érában, azt a Renault is elismeri, hogy van hová fejlődniük: az ügyvezető szerint akár már idén pariban lehetnek az Ezüstnyilakkal.

Noha szinte mindenki az aerodinamikai változásokról beszélt a 2017-es holtszezonban, több szakember szerint az erőforrásoknak még az eddigieknél is nagyobb szerepe lesz az erőviszonyok alakulásában. Ennek alapján biztosra vehetjük, hogy továbbra is lázas munka folyik a Mercedes brixworth-i gyárában, de a Ferrari és a Honda is jelentős módosításokkal készül az idei szezonra. Hol áll hozzájuk képes a Renault? Nos, a francia gyártó termékei öt győzelmet szereztek a hibrid éra kezdete óta (ez több, mint a Ferrarié!), tavaly pedig megkérdőjelezhetetlenül hozzájárultak ahhoz, hogy a Red Bull bizonyuljon a Mercedes első számú, és talán egyetlen kihívójának.

„Teljesen új motorszerkezettel készülünk erre az évre, amellyel kapcsolatban az első kihívás az, hogy megbízhatóvá tegyük” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak a Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul. „Már tudjuk, hogy potenciálisan akkora teljesítményre lesz képes, amellyel elkaphatjuk a Mercedest. Efelől semmi kétségünk sincsen. A jövőben pedig talán meg is előzhetjük őket. Először is azonban megbízhatónak kell lennie, ez a legnagyobb kihívás, melyet el szeretnénk érni. Ez fontos a karosszéria fejlesztése szempontjából is.”



A Renault gyári visszatérése során jelentősen alulmúlta önmagát, ám Abiteboul úgy véli, hogy a legrosszabb időszakot már maguk mögött hagyják. „Úgy vélem, 2017 az alapok megszilárdításáról fog szólni. Viry-ben (-Chatillon, a Renault motorgyártó-részlegének központja – a szerk.) a mennyiség helyett a minőségen van a hangsúly. Lehet, hogy csökkenteni is fogjuk műveleteink számát, hogy még inkább a motorok jelenlegi generációjára tudjunk fókuszálni, egyúttal szem előtt tartva a következő generációt is.”

„Ami a karosszériát illeti, körülbelül száz embert igazoltunk erre a részlegre, amely 20%-os növekedést jelent, ez pedig nagyon sok. Mostantól lassabb fokozatba kapcsolunk a munkaerő-felvétellel, annak érdekében, hogy mindenki megtalálja majd a helyét. Úgy vélem, hamarosan elérjük a szakemberek megfelelő mennyiségét, utána pedig elkezdhetünk a menedzsment struktúrájának átalakításán gondolkozni.”

„Az lesz a legfőbb feladatom, hogy megfelelő vezetőket találjak az egyes részlegek élére, amely időbe kerül a szerződéses ügyek miatt. Minél magasabb pozícióba keresel valakit, annál nehezebb megszerezni, de néhányan érkezni fognak hozzánk a szezon során” – tette hozzá Abiteboul, akinek csapata már most szert tett a Red Bull korábbi szakemberére, Pete Machin-re, aki az aerodinamikai részleget fogja irányítani.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: