Az elmúlt évtizedekben folyamatosan megfigyelhető volt az egy szezonon belüli futamok számának növekedése: míg a Formula-1 első éveiben nem egyszer tíznél is kevesebb nagydíjat rendeztek, az ezredfordulón már 16-17 verseny volt az átlagos, tavaly pedig új rekordot állított fel a sportág a 21 állomással. Idén 20 helyszínre látogat el a száguldó cirkusz a Német Nagydíj kiesése miatt, de nagy kérdés, hogy mi az álláspontja ezen a téren az F1 új vezetésének.
A naptárral kapcsolatban azt már tudjuk, hogy a Liberty Media vezetője, Chase Carey biztosítottnak látja a Brit Nagydíj jövőjét, de vajon szeretnének-e új, esetleg régi helyszíneket is szerepeltetni a kalendáriumban? A Formula-1 új, sportért felelős ügyvezető igazgatója, Ross Brawn rámutatott, melyek a legfontosabb szempontok ezen a téren:
„Azt kérdezték tőlem, mit gondolok a versenyek maximális számának, mire én rögtön azt mondtam, hogy elsősorban meg kell találnunk az egyensúlyt a mennyiség és a minőség között” – jelentette ki a szakember az ESPN-nek nyilatkozva. „Biztosnak kell lennünk abban, hogy ne csak azért rendezzünk futamokat, hogy több legyen belőlük, hanem ezeknek jó és izgalmas helyszíneken kell lenniük. A nagydíjak gyakoriságára is figyelnünk kell: szerintem a kéthetenkénti versenyzés tökéletes.”
Brawn szerint rendkívül fontos, hogy az F1-es csapatokkal is egyeztessenek az esetleges naptárbővítésekről: „Ugyanis 20-21 futam már igencsak megterhelő a személyzetnek, a mérnököknek és mindenkinek, aki utazik a versenyekre” – magyarázta. „Viszont ha két részre osztod a szerelőket és a többieket, ahogy azt tudtommal a NASCAR is teszi, akkor úgy meg lehet oldani. Abszolút semmi oka nincs, miért ne lehetne több versenyünk, de a csapatok jelenlegi struktúrájával ez nem lehetséges, mert egyszerűen belerokkannának.”