DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

„Az F1 ne legyen béta-teszt!”

A sportág és a show közvetlen résztvevői, a csapatok és a versenyzők egyöntetűen örülnek az új vezetőségének, a Mercedes motorsport-igazgatója azonban szeretné elkerülni az azonnali változások hibáját.

Chase Carey, a Forma-1 új vezérigazgatója okosan cselekedett, amikot Ross Brawnt és Sean Bratchest helyezte a sportág sportszakmai és üzleti ügyeinek intézésére, hiszen mindketten hosszú távon gondolkoznak – amíg Brawnnak már vannak ötletei a következő évekre is, amerikai kollégája négy pontban fogalmazta meg tervét. Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója a csapat honlapján megjelent interjúban visszhangozta az új menedzsment szavait: „Fel kell ismernünk, hogy a Forma-1 technikai sportág, ebből kifolyólag pedig mindig megosztó lesz. Vannak, akik szeretik, vannak akik azt mondják, hogy utálják, de egy biztos: nem kell belőle béta-tesztet csinálni.”

„Ne tévesszük meg a rajongóinkat, és a közösségünket azzal, hogy olyan szabályokat hozunk, melyeket nem becsültünk fel eléggé. Tudományos megközelítés által nyert adatokat kell használnunk, meg kell néznünk, hogy mi működik más sportágakban, és más szórakoztatóipari területeken, és ezeket kombinálhatjuk azokkal az erősségekkel, amelyekkel a Forma-1 rendelkezik” – tette hozzá Wolff, aki nem ért egyet azzal a kijelentéssel, hogy a száguldó cirkusz, mint sportág, alapjaiban rossz lenne, hiszen a nyilvánvaló problémás területek ellenére is hatalmas közönséget mozgat meg világszerte.



„Figyelembe véve, hogy a csapatunk milyen remekül teljesített az elmúlt néhány szezonban, a közönség pozitív irányba mozdult el” – mondta az osztrák. „Ebben az időszakban, több szektorban is rekorddöntőnek bizonyult a tévénézők száma. Sokat beszélnek arról, hogy az F1 nincs jó állapotban, noha remekül teljesítettünk, annak ellenére, hogy a piac hatalmasat változott ez idő alatt. Nem hinném, hogy a fiatalabbak bekapcsolják a tévét vasárnap délután kettőkor, inkább néznék az eseményeket a mobiljukon és a közösségi média felületein." 

„Ezt figyelembe véve, a közönségünk még mindig nagyon erős. Nem kellene leszólni a sportágat, hiszen nincs rossz állapotban. Persze vannak lehetőségek arra, hogy hogyan javítsunk rajta, és léteznek olyan területek, amelyekre nem fektettünk elég hangsúlyt – például a digitális világ, és a közösségi média. Meg kell értenünk ezek fontosságát.”

A Liberty Media éppen ezen a téren akarja véghezvinni a legnagyobb változást, ám Wolff szerint nem olyan egyszerű a helyzet – az osztrák szerint nem oldaná meg a problémákat, ha minden tartalmat elérhetővé tennének az interneten. „A közösségi média nagyon fontos marketingeszköz a rajongók bevonása szempontjából. De egyúttal lojális partnereink vannak a tévécsatornák személyében, akik hosszú idő óta közvetítik a sportágat a rajongók felé, és nagyban járultak hozzá a csapatok bevételeinek növekedéséhez. A digitális világban nem lehet ingyen odaadni a közvetítést – ez lehet marketingeszköz, de nem egy csodaszer, amely kapásból megoldja az F1 problémáit.”

„Az Ecclestone-éra vége nagyon nagy dolog, kíváncsi vagyok azt illetően, hogy mit hoz majd a jövő. Egy biztos: a kerekek gyorsan forognak, és a tegnapi hír már nem érdekel senkit sem. Megfelelően kell megterveznünk a jövőt, és nem szabad túl nosztalgikusnak lennünk a múlttal kapcsolatban. A sport hatalmas lehetőség előtt áll, hogy egyre nagyobb és nagyobb legyen, mi pedig mindannyian profitálhatunk ebből. Ebbe az irányba kell haladnunk” – tette hozzá Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: