DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Tényleg nehezebb lesz előzni 2017-ben?

Ha már ennyien így vélekednek, kezdhetünk megijedni: F1-es mérnökök után most egy pilóta is úgy látja, hogy az új autók nemhogy javítani, hanem rontani fognak a show minőségén.

Nagyon érdekes ellentmondás kezd kialakulni az újgenerációs Forma-1-es autók körül: azok, akik már látták a 2017-es modelleket, nem győzik dícsérni, milyen jó munkát végeztek a mérnökök, felcsigázva egyúttal a sportág rajongóit, akik csak február végén vehetik szemügyre a szóban forgó gépeket. A szabályváltozások kapcsán a külcsíny egy dolog, a másik cél a show minőségén való javítás volt, ám egyre gyakrabban hallani olyan szólamokat, hogy a módosítások a visszájára fognak elsülni. A Mercedes mérnökigazgatója, Aldo Costa az elsők között volt, aki felhívta a figyelmet a változások veszélyeire, őt követte a renault-s Nick Chester, nemrég pedig a Red Bull guruja, Adrian Newey is hasonlóképpen látta a jövőt maga előtt.



Esteban Ocon révén most egy pilóta is megszólalt a 2017-es autókkal kapcsolatban. „Úgy vélem, kinézete alapján nagyon menő lesz” – vélekedett a Force India francia pilótája a Motorsport.com-nak új autójáról. „Szerintem az emberek érdeklődése akkor csökkent, amikor az autók 2014-ben csúnyává váltak, hiszen a dizájn nagyon fontos számukra. Ráadásul a hangjuk sem volt valami megnyerő. Ezen a téren sajnos nem lesz változás, nekem jobban tetszett, amikor még szívómotorokat használtak. Ránézve viszont a kanyarokban rettentően gyorsak és megnyerőek lesznek – a sebességváltozást a kamera is észre fogja venni, hiszen ezentúl végig úgy hajthatunk majd, ahogyan eddig csak az időmérőn tehettük.”

A francia azonban nem sok jó hírrel szolgált az izgalmasabb futamokra számító rajongóknak. „Ami a versenyeket illeti, nem lesznek valami érdekesek, hiszen kevesebb lesz az előzés, a kevesebb lehetőség miatt.” Ocon elmondta, a tél folyamán különösen nagy hangsúlyt fektet edzésmunkájára, hogy felkészüljön az új autók jelentette kihívásokra. „Nagyon sok időt fordítok rá, ahelyett, hogy elmentem volna egy kéthetes edzőtáborba, most két hónapig gyakorolok megállás nélkül –az első versenyig szinte haza sem fogok menni. A napjaim elképesztően hosszúak: reggel kilenctől este kilencig tartanak, dupla intenzitással eddzek, ahogyan némi súlyt és izmot is fel akarok szedni magamra. Az autókat nagyon nehéz lesz vezetni, ezért szükség is van rá.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: