A Honda egy évvel azt követően tért vissza a Forma-1-be a McLaren oldalán, hogy a sportágban jelenlévő gyártóknak teljesen új erőforrás-formulára kellett áttérniük. A japánok motorjai nem csak gyengék, de megbízhatatlanok is voltak, s bár idén számottevő előrelépést könyvelhettek el, még nagyon messze voltak a 2016-ra prognosztizált dobogós helyezésektől – legjobb eredményük Fernando Alonso két ötödik pozíciója volt Monacóban és Austinban. A 2015-ös eredménytelenség következtében a Honda igazgatótanácsa eltávolította Yasuhisa Arait az F1-es részleg éléről, helyére pedig az a Yusuke Hasegawa érkezett, akivel pletykák szerint sokkal jobban kijönnek Wokingban, nem mellesleg az angolszász munkamódszerekkel is könnyebben tudott megbarátkozni.
A japán a RACER magazinnak adott nyilatkozatában elmondta, hogy érkezésekor hatalmas nyomás nehezedett rá. „Nagyon nagy volt” – mondta Hasegawa. „Nehéz szavakkal kifejezni, mert nem csak a McLaren és Ron felől, de a Honda felől is éreztem, a cég neve és büszkeségünk miatt. Versenyhelyzetben nagyon nehéz garantálni egy bizonyos eredményt, de úgy gondoltam, muszáj bebizonyítanunk, hogy mire vagyunk képesek, és hogy fejlődést érjünk el. Kötelező volt szintet lépnünk, mert ha nem történt volna előrelépés, az katasztrofális következményekkel járt volna.”
Amikor arról kérdezték a japánt, hogy a Honda büszkesége sérült-e a 2015-ös szezon folyamán, így válaszolt: „Persze. Akkor még nem voltam a csapat tagja, de kívülről is érezhető volt. Az emberek Sakurában elveszítették az önbizalmukat. De el kell mondanom, hogy remek munkát végeztek, nagyon rövid idő alatt. A problémák ellenére sikerült fejlődést elérnünk az erőforrással, amire büszke vagyok.”
Hasegawa elmondta, hogy amikor 2016 elején megérkezett a McLaren-Hondához, megváltoztatta kenyéradója hozzáállását az F1-hez, egyúttal saját elképzeléseit szerette volna megvalósítani. „Ezek megtörténtek, de nem vettem észre, hogy azért változtattam, mert azt tettem, amit szerettem volna. Nem tudtam, mi zajlik csapaton belül, de szükségem volt egy alapra, ahonnan el lehetett indulni.”
„2015 azért is bizonyult komoly kihívásnak, mert folyamatosan problémákat kellett megoldanunk, ezért télen arra kértem a csapat tagjait, hogy határozzunk meg egy alapot, ahonnan elindulhatunk. Nem az én döntésem volt, de a tél folyamán egyértelművé vált, hogy a megbízhatóság, a belsőégésű motor, és a turbina az a három terület, ahol fejlődnünk kellett. Különösen a megbízhatósági problémákat volt nehéz kiküszöbölni, mert hibák bárhol előfordulhatnak – még idén is szenvedtünk emiatt" – tette hozzá a japán, aki nemrég beismerte, hogy év elején nem voltak eléggé ambiciózusak céljaikkal.