Nem Interlagosban fordult először, hogy a pilóták sokat küszködtek az aquaplaninggal, de a végig esőben zajló versenyt követően ismét össztűz zúdult a Pirellire az általuk gyártott vizes gumik hasznavehetetlensége miatt. A futam alatt balesetet szenvedő Kimi Raikkönen szerint tíz évvel ezelőtt az esős abroncsok sokkal több vizet szorítottak ki, ezáltal sokkal jobban tapadtak a nedves aszfalton, míg a szintén kicsúszó és autóját összetörő Marcus Ericsson úgy vélekedett, hogy a gumik jó, ha tíz alkalomból kilencszer meg tudják fogni a kitörő autókat.
A jelenséget példázta az is, hogy hiába a pályán lévő rengeteg víz, több pilóta sem volt rest intermediate-abroncsokra váltani, amikor ha minimálisan is, de javultak a körülmények. A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull részvételével nyár óta tartó tesztek egyik fontos eleme, hogy a Pirelli erősebb vizes gumikat készítsen 2017-re, a csapatok még a sötétben tapogatóznak azt illetően, hogy mire van szükség. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner amellett kardoskodik, hogy az olaszok sokkal jobb esőgumikat gyártsanak a jelenlegieknél. „Ez egészen biztos, hogy segítene” - idézte a Motorsport.com a britet.
„Láthattuk, hogy a pilótáknak sokkal több problémájuk volt az esőgumikkal, mint az interekkel. Kimi előttünk extrém esős abroncsokon törte össze az autóját, Marcus pedig átmeneti gumikon volt. A Pirelli számára már végeztünk néhány tesztet az év elején, de úgy tűnik, hogy van még lehetőség arra, hogy javuljanak a gumik ilyen extrém körülmények között.” Horner úgy véli, hogy a leszorító erő növelése 2017-re segíteni fog annak megértésében, hogy a jelenlegi autók miért szenvednek annyira az extrém esőgumikon.