Az izgalmas versenyben reménykedők titkon abban is bíztak vasárnap délután, hogy a Mercedes talán nem bizonyul olyan versenyképesnek a nedves körülmények között, mint szárazon. Jó okuk volt rá, ugyanis Monacóban, hasonlóan nedves pályán Daniel Ricciardo egyenrangú ellenfelüknek bizonyult, és csak a Red Bull bokszban vétett hibája miatt maradt le az első helyről. Mégis, Nico Rosberg egyetlen megcsúszásától eltekintve mindkét ezüstös autó hiba nélkül teljesítette a Brazil Nagydíjat, és szerezték meg idei hetedik kettős győzelmüket. Ehhez persze kellett Max Verstappen kerékcseréje is, de hiba lenne elvitatni a gárdától az első két hely jogosságát.
A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe azonban felfedte, hogy az alapvető versenyképességen kívül mi állt győzelmük hátterében. „Az autók száraz pályára lettek beállítva” - nyilatkozta a szakember a Motorsport.com-nak. „Alapvetően mindig ez történik, és az idő javulására számítottunk, hiszen hatalmas kockázatot jelentene, ha teljesen nedves beállításokkal versenyeznénk. A futam alatt viszont nyilvánvalóvá vált, hogy az eső nem fog elállni, ezért ilyen beállításra váltottunk, módosítottunk a felfüggesztésen a megfelelő egyensúly érdekében.
„Ebben a helyzetben vigyázni kell, nehogy könnyebb elemeket rakjunk az autóra, így az FIA-t is bevontuk a tanácskozásba - néhány háztartási mérlegnek köszönhetően sikerült is megoldani a helyzetet. Hogy őszinte legyek, a jövőben nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk ezek megtervezésére, hiszen nem szándékosan gyártottuk így az elemeket. Nagyon jó volt a tempónk, végig remeknek bizonyult az autók egyensúlya, a pilótáink nem szenvedtek, amihez az is hozzátartozott, hogy ők sem vétettek hibát.”
Lowe a múltból is felhozott egy példát: 2011-ben még a McLarennél dolgozott, amikor az emlékezetes, szintén piros zászlós szakasszal tarkított Kanadai Nagydíjon Jenson Button autóján változtattak a beállításokon - a brit az utolsó körben előzte meg Sebastian Vettelt, és megnyerte a versenyt. „Ez volt a leginkább ehhez hasonló helyzet, amikor esős versenyünk volt, és ilyen is maradt. Ott azonban inkább a fékhűtéssel, a kerék-, valamint abroncsmelegítéssel foglalkoztunk. Sikerült jól eltalálni, Jenson pedig a mezőny végéről megnyerte a futamot.”