A két Mercedes ütközése Barcelonában és Spielbergben. Nico Rosberg és Max Verstappen csörtéi Silverstone-ban és Hockenheimben. Rosberg sárga zászló alatt megszerzett pole-ja Magyarországon. Verstappen védekezése Kimi Raikkönen ellen a Hungaroringen és Spa-Francorchamps-ban. Lewis Hamilton snapchat-ügye Suzukában. Verstappen védekezése Hamilton ellen Suzukában. Néhány eset a komolyabb, és néhány a versenybírák által azzá tett megmozdulások, vagy események közül, melyek mind komoly visszhangot váltottak ki a 2016-os F1-es szezonban.
A Mexikói Nagydíjra sem úgy fogunk emlékezni, hogy Lewis Hamilton fölényes győzelmet aratott Nico Rosberggel szemben, 19 pontra csökkentve ezzel hátrányát összetettben, sokkal inkább eszünkbe jut majd Sebastian Vettel káromkodása, és a dobogó legalsó fokának futam utáni váltakozása a német, Verstappen, és Daniel Ricciardo között. Ahogyan a fentiekből is látszik, a sportágat követők és a sajtó is bármilyen eseményre képes harapni, amely magában hordozza a botrány kirobbanásának lehetőségét, és egészen meglepő, hogy talán épp a két Mercedes ütközéseit kísérte a legnagyobb felhajtás idén, hiszen csapaton belül mindig jobban el tudták simítani a dolgokat.
Az események azonban megmutatják, hogy a sokat emlegetett test-test elleni küzdelmek, az egyéniségek, a „veszélyfaktor” mellett mi hiányzik legjobban napjain Forma-1-éből: a botrányok. Könyvtárat lehetne megtölteni azokkal az esetekkel, melyek a pályán zajló csatákat is felülírva, napokig, hetekig, vagy akár hónapokig uralták a lapok szalagcímeit a sportág 66 évre visszatekintő története során. Manapság azonban az említett hiányosságok miatt az egyszeri rajongónak, és a sajtó munkatársainak is be kell érnie a versenybírák egyre kevésbé konzisztens döntéseivel, valamint a kontextusukból kiragadott mondatokkal, legyen szó pilótákról, vagy csapatvezetőkről egyaránt.
Az elmúlt évek során a botrány fogalma is megváltozott, hiszen egyre gyakrabban használják ezt a szót az olyan eseményekre, melyeket korábban a versenybeszámolók lábjegyzeteiben említettek meg az újságírók, ma viszont erről beszél ország-világ. Az persze tény, hogy nem sokszor fordul elő, hogy közvetlenül egy verseny leintését követően kétszer is változzon a dobogó összetétele, mégis, egyre „butább” esetek alapján hördülnek fel a rajongók, és csámcsognak a történteken napokig.
Persze ezt Nico Rosberg és Lewis Hamilton bánja a legkevésbé: minél kevesebb „vajon bírni fogod-e a nyomást?” és „vajon meg tudod-e előzni Nicót?” kaliberű kérdést kell megválaszolniuk, annál jobban tudnak koncentrálni feladatukra - és így talán mi is egy kiegyensúlyozott, sárdobálás nélküli véghajrát láthatunk majd.