Győztesek
Ebben a kategóriában természetesen nem lehet szó nélkül elmenni a futamgyőztes Lewis Hamilton mellett, hiszen a brit pilóta a nyári szünet, egészen pontosan a Német Nagydíj óta nem tudott a dobogó tetejére állni, diadalával pedig 26 pontra csökkentette hátrányát csapattársával szemben.
Nico Rosberg hiába végzett csak másodikként, a lehető legkevesebb pontot veszítette Austinban, így a körülmények megfelelő alakulása esetén már Mexikóban bajnokká koronázhatják. A németnek az égiek is kedveztek, hiszen a virtuális biztonsági autós fázis alatt megejtett bokszkiállásának köszönhetően tudott fellépni a második pozícióba.
Akárcsak Hamilton, Carlos Sainz is nyári formáját idézte a COTA-n, hiszen hatodik helyével beállította idei legjobb eredményét, és csak a futam záró szakaszában volt kénytelen feladni pozícióját Fernando Alonsóval szemben. „45 körön keresztül követtem Carlost, aki nagyszerűen, kiegyensúlyozottan és hiba nélkül vezetett” - nyilatkozta honfitársáról a kétszeres világbajnok, ettől nagyobb dicséretet pedig alig kaphatni valaki gyerekkori példaképétől.
A McLaren számára égetően fontos volt egy pontban gazdag verseny a suzukai fiaskó után, Austinban pedig mindkét wokingi autó korábbi fényében tündökölt. Jenson Button fenomenális nyitókört követően a 19. helyről a 11. pozícióba ugrott fel, végül kilencedikként ért célba, míg Fernando Alonso régi kedvvel versenyzett, és megismételte tavalyi teljesítményét, hiszen az ötödik lett.
Vesztesek
A Force India a szezon során egyre jobb teljesítményt nyújtott, és meg is tudták előzni a Williamst a pontversenyben, Austinban azonban minden összejött nekik, ami negatív szempontból összejöhetett. Nico Hülkenberg versenye már az első kanyarban véget ért, miután összekoccant Valtteri Bottasszal, Sergio Perezt pedig Danyiil Kvjat tette a pálya szélére a hajtűkanyarban, szintén az első körben. A mexikói viszont csapattársával ellentétben legalább vissza tudott kapaszkodni a nyolcadik helyre, amivel így a Force India már most beállította legjobb eredményét, ami az egy szezonban szerzett pontokat illeti.
A Red Bull előtt komoly esély nyílt az USA Nagydíjon, hogy harcba szálljanak a Mercedesszel: Daniel Ricciardo a rajtnál átugrotta Nico Rosberget, és talán a második helyen is ért volna célba, ha nincs a Max Verstappen váltóhiba miatt pálya szélén rostokoló autója után életbe lépett virtuális biztonsági autó. A holland egyébként már körökkel korábban kukába dobta a versenyét, hiszen nem akkor jelent meg a bokszban, amikor csapata várta volna, amiért később bocsánatot is kért.
A gpupdate.net „újabb verseny, újabb Ferrari horror-show”-ként aposztrofálta Austint, hiszen a maranellóiak ezúttal is stratégiai döntések és emberi hibák miatt nem tudták egyik autójukat sem a dobogóra juttatni. A csapat három kiállásos stratégiát választott, nem használták ki szervizelésre a VSC-t, Kimi Raikkönen egyik kerekét pedig rosszul rögzítették, a verseny feladására kötelezve a finnt. Legalább Sebastian Vettel jól járt: Verstappen és csapattársa kiesésével felugrott a tabella negyedik helyére.